Българин снима международен етно хаус хит

Любомир Асенов е акредитиран фотограф във Формула 1

Песента South Legend на Fabrizio Parisi, The Editor и DIA е сред най-търсените в Shazam

Модерният стил етно хаус набира все по-голяма популярност в България и по света. Продуцентският тандем Fabrizio Parisi и The Editor има два хита в последната година с певицата Димана Мирчева, известна като DIA. А новото им парче South Legend направи официалната си премиера преди дни.

Тримата се запознават, докато Fabrizio Parisi и The Editor правят първия си хит, влязъл в българските класации - Sunbeams (в съавторство с Мирослав Янев и певицата Гергана Димитрова от „Мистерията на българските гласове”). Веднага се заражда идеята за съвместен проект. DIA имала идеи за песни, обърнала се към двамата продуценти и те приели да чуят нейни демо версии, защото винаги са готови да работят с млади изпълнители. Оттам нататък всичко станало много бързо.

Официалната премиера на видеото на South Legend на 24 юли идва след месец, в който парчето е постоянно присъствие в топ 50 на най-голямото приложение за идентифициране на музика Shazam, влиза в ефира на едни от най-големите радиостанции не само у нас, а и във всички черноморски държави, както и в Гърция, Турция, Мароко, Египет, Сърбия, Италия, Германия и др. Нарежда се на 8-мо място в на най-слушаните песни в България в премиерната седмица на клипа.

За видеото отговаря единственият акредитиран български фотограф във Формула 1 - Любомир Асенов. „Това му е първо музикално видео и за него беше предизвикателство, защото има специфики, трябва да се съобразиш с пулсацията на музиката, за да нагласиш кадрите, но той е много голям професионалист и се справи брилянтно. По принцип се занимава със спортна фотография и музикалните видеа са извън обсега на интересите му”, обясниха пред „Труд” от лейбъла на Fabrizio Parisi и The Editor - Fa&Mi Music.

Любомир е и официален фотограф на колоездачната обиколка на България, както и на турнирите по тенис на ATP в България. Това, което се вижда в клипа, са неговите лични интереси и неговото лично желание да покаже красотата на българското Черноморие.

Всичко тръгва от идеята заради коронавируса и трудния туристически сезон да бъде представено по нестандартен начин южното крайбрежие и да привлече повече почиващи българи. Периодът на снимки е цели два месеца заради дебненето на най-правилния момент за снимане - по плажовете да няма туристи и горите да са се раззеленили.

Любо Асенов се познава с Fabrizio Parisi, който е продуцент и автор на музиката на South Legend заедно с The Editor, от 20 години покрай музикалното си минало като DJ. Поражда се идеята да направят подобен проект - красива музика, която да звучи в клубовете в цяла България, а видеото, заедно с текста, да обърне вниманието на хората към Южното Черноморие. Проектът вече е и официален саундтрак на летния сезон на община Царево.

DIA сама пише текстовете си, няма заемки от народни песни, всичко е на базата на автентичен български фолклор със спазване на всичките му норми, но текстът и музиката са напълно авторски.
South Legend няма да е последното им общо парче, имат идеи за нови проекти в близко бъдеще.

С първото си парче

Триото с успех в Китай

Първият общ проект на Fabrizio Parisi, The Editor и DIA #yoursake е пуснато рисковано по Коледа миналата година, но се превръща в истинска изненада за всички, тъй като не се е очаквало точно в този период песента да има голям успех. Изкачва се до първите места в българските класации, а само дни след премиерата, песента започва да жъне успехи и в Китай. Тя е римейк на втория сингъл на DIA „Вено Невенo”, като певицата отново се включва както в писането на музиката, така и в текста. Видеото е по идея на екипа, създал песента, като любопитен факт е, че включва и кадри, направени от самите тях. Единодушно избират името #yoursake заради посланието - в превод „Заради теб”, както и хаштага, който символизира модерното звучене и тенденции сред младите.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Михаела Поповска

Този уебсайт използва "бисквитки"