"В САЩ епидемията от коронавирус се превърна в новата фетиш мода. Продават се многобройни джаджи със символите на успешната ваксинация срещу Covid-19 и с изображенията на основните действащи лица в епидемията. Демонстрациите на лоялност и на гражданско послушание направиха от мерките за борба с коронавируса нова религия. Нейните привърженици са страстни, догматични, агресивни и активно вербуват нови последователи.
Свещи със снимките на Антъни Фаучи, главен имунолог на САЩ и молитва за здраве, се продават в САЩ между $15 и $20 за брой. Молитвите за светеца Антъни, както е посочено на свещта, се изнася в знак на благодарност за приноса, който лекарят е направил в борбата срещу пандемията от коронавирус Cov-Sars-2. Изображенията на Фаучи могат да бъдат намерени и при големите онлайн търговци, където те са отпечатани върху чаши, флашки и дори и върху коледната украса. Сребърни колиета с гравиран надпис „Ваксиниран“ за $39 за всяка набират популярност, а по-икономичния вариант е със значки за €5 отново с надпис: „Ваксиниран“. Желаещите могат да си закупят и тениски между €17 и €20 с надпис: „Ваксиниран съм, благодаря на учените за това” и „Ваксиниран съм, но все пак стойте далеч от мен”.
Атрибутите на култа към Covid са разнообразни, но носят едно и също послание: „Ваксиниран съм, следвайте моя пример“.
Губернаторът на щата Ню Йорк Кейти Хокъл се появи на публично място миналата седмица с огърлица с гравиран надпис „Ваксиниран“. „Нося денонощно моята ваксинационна огърлица, за да ви уведомя, че съм ваксинирана, точно както всички вие сте били ваксинирани, аз съм сигурна в това. Вие сте умни, но знаете, че има хора, които не слушат Бог и това, което Бог иска“, се цитира от речта на губернатора във Fox News. „Вие знаете кои са те. А аз искам от Вас да станете мои апостоли. Искам да излезете и да разкажете за това и да кажете, че това е дълг на всеки един към друг. Ние се обичаме. Исус ни научи на любов към ближния и как да го демонстрираме, а за да се грижим един за друг, е достатъчно да кажем: „Моля, поставете си ваксината, защото аз ви обичам и искам да останете живи“.
Речта на губернатора беше излъчена по телевизията и получи широко признание от избирателите на демократите и остра критика от страна на републиканците, които нарекоха посланието на губернатора на демократите смайващо за масите.
В допълнение към самия факт на ваксинация, набират отново популярност образите на исторически и библейски герои с поставени защитни маски. Статуетка на светото семейство с Мария, Йосиф и бебето Исус в защитни маски се появи в продажба. Въпреки, че в онзи исторически момент библейските герои не имали възможност да носят защитни маски, за широката публика асоциацията във външността на съвременния американец с лицата на светците преди хиляди години е от основно значение. За броени месеци защитната маска се превърна в най-естествения и неизбежен атрибут на нашето време и тя може да се види не само на пешеходците, посетителите на заведения и шофьорите на автомобили и камиони, но и в рекламите, в магазините с манекени, по телевизията във филмите.
Темата за Covid-19 дори намери място и в детските книги. Както Fox News пише на своя уебсайт, за деца в предучилищна възраст е издадена специална ковид книжка с „ръчно илюстрирани страници за оцветяване на вашата мечта за карантината в главната роля“, е посочено в публикацията.
Приспособленията и принадлежностите за Covid, според онлайн отзивите, са изключително популярни сред клиентите. Всеки е уверен, че е похарчил парите си полезно и изгодно. Някого тези продукти го забавляват, за някого те придобиват формата на шега, а някой сериозно планира да построи цял олтар от свещи с образа на Фаучи. „Това премина от криза в общественото здравеопазване в криза на психичното здраве и окултната мания за Covid -19“, казва Кендис Оуенс, политически коментатор и гост в програмата на Тъкър Карлсън, в която беше поканена от Fox News в понеделник, 27 септември, за да обсъди възникващият ковид култ в САЩ".
(Превод за "Труд" - Павел Павлов)