Внедряват българската шевица в сувенирната индустрия

Веселин Банковски, председател на Националното сдружение на малкия и средния бизнес в туризма:
Проект „Туристически пътища“, предвижда свързване на духовните и исторически столици на България- Велико Търново, Плиска, Преслав, София в национален тур

Националното сдружение на малкия и средния бизнес в туризма /НСМСБТ/ съществува от 15 години и работи за стимулиране търсенето и предлагането в туризма. Сдружението е в помощ на предприемачи от съпътстващите туризма отрасли и производства, които искат добра реализация на своя продукт- традиционни български храни, напитки, сувенири, екипировки, консумативи и др.

„Туристическите ресурсите на България са впечатляващи, но много от тях не са активни, не са добре разработени и дори са неразпознаваеми. Установихме, че трябва да създаваме нова устойчива нагласа и реалност чрез концепции и Б2Б проекти за развитие на туристическата индустрия“, обясни председателят на Сдружението Веселин Банковски.

По думите му бизнесът, науката, културата и образованието трябва да са интерактивни. С Регионални пътни карти за всеки един от 9-те туристически района на България, трябва да се изследват, анализират, проектират и реализират комплексно възможностите, с които туризмът разполага.

„Имаме партньори от БАН, които подготвиха Стратегия за устойчиво развитие на България. Подкрепени са 12 проекта, които са свързани с определени профили в туризма. Един от ключовите проекти е Национален културно-туристически календар. Чрез него се цели да се преструктурира пространството на събитията, на дейностите и на съпътстващите прояви в туризма, в една обща система. Да има системен подход, да се говори за дестинации и брандовете в морски, планински, събитиен, здравен и др.туризъм, да се знае, че всичките видове туризъм имат активни взаимовръзки“, обяснява Банковски.

Той допълва, че по този проект се предвижда да се обособят тематични туристически столици на България. Както Велинград е Спа-столица на Балканите например, така във всеки един от 9-те туристически района на страната да има кулинарна, етно, младежка, историческа или туристическа столица, които да послужат за популяризиране на конкретни брандове на туристическия район, на тематични зони - дестинации и места в дадения район. Планира се кулинарните столици от деветте района да са свързани в национален кулинарен тур, който много по-успешно се договаря и промотира пред туристите.

„Самото наименование „столица“, означава „Сто лица“ , т.е. гостът има какво да види в даден район, като го провокираме да бъде активен, заинтригуван и да търси информация, а не да го заливаме с рекламни материали, за да посети България, а като дойде, да не знае какво да види. Това ще доведе до нова култура на потреблението. Към момента туризмът у нас има основно ценови профил. Популярен е като евтина дестинация, което не води до трайно привличане на туристи, защото тези от тях, които държат на стил, качество, добро обслужване, качествена храна ще бъдат отблъснати", коментира Веселин Банковски.
Друг проект е "101 - един Туристически пътища", по който могат да свързват например духовните и исторически столици на България като Велико Търново, Плиска, Преслав, Видин, София и др.

„Така туристът разбира, че по линия на християнството, едиктът на толерантността е подписан първо от римския император Галерий, издаден от негово и от името и на съуправителите му августите Константин и Лициний в Сердика / сега София / на 30 април 311 г., но обявен след това в Никомедия. Едиктът безусловно дава на християнството статут на „законна религия“ на територията на Европа и извън нея, на вероизповедание, признато и прието в Римската империя. След това е бил признат и обнародван от Константин Велики. Това е станало пак на наша територия в двореца-резиденция Костин брод / сега гр. Костинброд /, който реално е предшественика на столицата Константинопол.

Така можем да обособим европейски православни пътища, които минават през наши духовни столици и да сме незаобиколим фактор в световния културно-историческия и религиозен туризъм. По същия начин трябва да промотираме Балканското, Дунавското, Черноморското, Европейското и здравно меню, за да сме лидери в кулинарния туризъм не само на европейския, но и на световния пазар“, подчертава Банковски.
Паралелно с това се прави брандиране и чрез възстановяване на българската сувенирна индустрия по проект „Национални сувенири, шопинг и туризъм". От НСМСБТ са насочили усилията си към възраждането и популяризирането на българската шевица.

„Тя има бинарен код и той е част от идеята, че тези везби могат да бъдат освен красиви, но и полезни. Няма място в България, което да не притежава своя специфика на шевиците и това разнообразие може да бъде представено в предметите, които всеки турист би предпочел да си купи. От това ще спечели местната икономика, местния и регионалния туристически бранд, местния бизнес, както и туристът, който ще притежава нещо уникално, типично, регионално и най-вече българско“, категоричен е Веселин Банковски.

Той изтъква, че върховите научни изследвания на д-р Уон Ким - доктор по биохимия от Оксфордския университет доказват, че дигитализираните 2 D образи, каквито са  шевиците са специфичен портал към виртуално енерго-информационна пространство.

„Установено е, че зад това  древно познание има скрити тайни и кодове. Шевицата е вариант на 2 D вълна или там където има бодове като плюсове е 1, а там, където няма нищо е 0. В българския език всяка буква има цифрова стойност. Ако те се преобразуват в двоичен код, той създава единици и нули. Шевиците, които са създадени от букви и думи нарекохме "Везбеница". Разработват се от доц. д-р Геновева Владимирова - дизайнер и изследователя Огнян Димитров. В древната и традиционната бродерия се наблюдават различни символи и изображения - флорални мотиви, птици, човешки фигури, кръстове, геометрични фигури и др., като всички те, като Везбеницата, имат въздействия чрез двоичния си код. Шевиците са специфични енерго-информационни хармонизатори. Енергията с която въздействат шевиците е на базата на получените в тях пропорции. Леонардо да Винчи в своите картини и изобретения е ползвал пропорциите като златното сечение, за да гарантира връзката на творбата с Твореца. В шевиците тази енергия на Твореца е заявена и кодирана чрез визии получени с бинарния код. Може да се каже, че със създаваните от тях торсионни полета, те наподобяват функциите на съвременния QR-код, но в многомерното пространство. Шевиците комуникират с това пространство с процеси, които се може да разглеждат детайлно на базата на принципите на Херметизма и Закона на взаимодействието", разкрива Банковски.

Председателят на НСМСБТ уточнява, че пропорции в шевиците се създават и на базата на симетрии. Френският изследовател Ив сен Далвейдър още преди 100 години в книгата си "Археометърът", показва връзката на буквите, формите, цифрите, цветовете, музикалните звуци, съзвездия и т.н. в една обща идея на Твореца.

„Всеки елемент на шевицата е нанесен върху тъканта многократно на определени места, това е метода, като това са различни видове симетрии -огледална, диагонална, ротационна и др. Самият плюс на бродерията е знак 1, което завъртяно / при ротационна симетрия /  на 90 градуса, става кръст и кодира четири въздействия. При следващо завъртане на 90 градуса, той попада в същата начална посока, но 1 вече сочи надолу... и т.н.  Както на часовника четирите основни цифри са 0, 3,6 и 9 / 12 съвпада с 0 /. Когато единицата сочи към 3 - това е в следствие на процес и не е с препоръчително въздействие. Затова, когато единицата сочи надолу е 6. Възприемано е за най-опасното число, защото енергията насочена надолу е само към материалното. Когато единицата сочи към 9, въздействието е към първопричините и е много позитивно. Най-отгоре е 0, позитивна е, защото при нея всичко в баланс и е натоварена с най-много енергия и информация. Шевицата въздейства, като хармонизира чакрите, които са енергийни центрове в организма, но има и такива чакри, които са извън него. Пропорциите и симетриите пресъздадени в бродериите и в българския фолклор - чрез песни, неравноделни тактове и въртеливите движения в хорото например, завихрят торсионни полета, взаимодействат с чакрите и оказват положително влияние върху всички органи в човешкия организъм, като не напразно се казва, че шевиците ни пазят от зли сили и зли думи, дават ни здраве и щастие",подчертава Банковски.

Той е убеден, че Везбеницата / изработените шевици с думи / и традиционните шевици дават добавена стойност на продуктите,  покривките, дрехите и всичко, което е бродирано или декорирано, до което се докосват туристите.

Представителите на Сдружението искат да подпомогнат туристическия бизнес на екскурзоводи, аниматори и др., които в кризата нямат работа. За целта са регистрирани няколко кооперации с методичната подкрепа на Български Туристически Съюз и на доц. Румен Драганов. Едната от тях е БТС „Анимационно обслужване“, която създава клонове в отделните туристически райони, както и в различни селища. Там ще се произвеждат и реализират анимационни продукти - стоки и  услуги свързани със събития, възстановки, ритуали, сувенири и други, които имат приложен характер.

„Например като дойде чуждестранен турист, той ще има възможност да наблюдава българска тематична вечер, старинен или регионален обичай, да пие вино от бъклица, да облече носия, да си сложи калпак, да тропне с овчарска гега и т.н. Ще може и да си ги купи тези атрибути, да ги отнесе за спомен в страната си, да бъде успешен промоутър на България, като разбира се ще си плати за атракцията и етнопредметите“, обяснява Банковски.

Освен това в отделните туристически райони вече действат Дирекции на сдружението. Създадени са и интердисциплинарни работни групи с представители на бизнеса, държавната и общинска администрация и академичната общност. Учените ще проучват възможностите за туризъм в отделните селища и региони по разработените проекти, концепции, стратегии и регионални пътни карти Б2Б.

Прогнозата на Сдружението е за устойчив растеж на сектора, че българският туризъм има огромен потенциал, но ще бъде реализиран ако се създаде системен продукт.

„Имаме взаимодействие с общините и възнамеряваме да създадем български продукти, който да оживят тематичните туристическите столици и пътища по специална система, наречена „Туризъм с троен център“. Предвижда се да се организират седмични пакети - турове с два дни на море, два дни на планина и два дни на река. Така всички туристически райони и общини ще могат да се помагат помежду си.
Разработихме и "туристическа холограмна телевизия“, информира Банковски.

Тя е дело на Георги Андреев от Пловдив, чиито уникални сувенири със знаците на Българската азбука са експонати във Ватикана и Кремъл.

В туристическите информационни центрове в градовете и курортните комплекси тя ще може да промотира български артефакти, музеи, галерии, исторически и туристически обекти, събития, дейности и т.н. Ще действа като регионален телевизионен канал, който излъчва полезна и познавателна информация на множество езици. Тези предавания ще могат да бъдат транслирани към хотелите, които имат нужда да запознаят гостите си "за добре дошли" с всички забележителности в района, а и на цялата страна.
„Предстои обсъждане, защото по новите европейски проекти за дигитализация и иновации тази идея може да се осъществи чрез бенифициенти - самите общини. Защото, за да излъчат съдържание за своята територия, трябва да подготвят холограмни информационни и видео материали“, разяснява Веселин Банковски.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Веселина Ангелова, кореспондент на "Труд" във Велико Търново

Този уебсайт използва "бисквитки"