Военен пилот за катастрофата край "Граф Игнатиево": Някои факти в доклада ме шокираха

„От това, което чухме от брифинга на Министерството на отбраната за авиокатастрофата край „Граф Игнатиево", някои работи ме шокират, а именно – начинът на изпълнение на сложния пилотаж на малка височина. Минималната би трябвало да е 100 м. Скоростта на въвеждане на самата вертикална фигура е недостатъчна. За да не бъде рисково изпълнението, би трябвало да е поне към 600-650 км/ч, да се тръгне нагоре с максимален режим на работа. 480-500 км/ч е била скоростта на катастрофиралия самолет", коментира пред NOVA NEWS бившият военен пилот Николай Калев.

По негови думи като причина за инцидента остава грешка у пилотите и тяхната техника. „Летците са видели, че се увеличава векторът на скоростта и са създали страничен наклон – „дълбока спирала". В случая е допусната грешка в техниката на пилотиране от летците", обясни Калев.

Според него пилотите е трябвало да бъдат много добре тренирани преди самата демонстрация. „Те не са достигнали своя максимум и са допуснали редица грешки при управлението на самолета. Доказана вина трябва да носят тези, които са управлявали процеса. Ръководителят на полетите трябва да действа адекватно и да подава команди, но такива не е имало. Това означава, че той не е бил в състояние да окаже помощ на екипажите", каза Калев.

Непосредствената причина за авиокатастрофата от 13 септември 2024 г. в Трета авиационна база в "Граф Игнатиево", при която загинаха двама пилоти, е "поемането на неоправдано висок риск при изпълнение на елементи от сложния пилотаж". Това показват заключенията от проверките на комисията към Министерството на отбраната, която трябваше да изясни причините за авиоинцидента. 

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"