Всички в музикалния бизнес знаеха какво прави Пъф Деди, сега една жена се е заклела да ги разобличи

Когато Дороти Карвело прочете наказателното обвинение срещу Шон „Дeди“ Комбс, тя не беше кой знае колко изненадана. 

Като единствената жена търсач на таланти в звукозаписна компания с голямо име в края на 80-те години на миналия век – работно място, което тя описва като „цирк, смесен с оргия“ – тя беше наета от някои от ръководителите, които продължиха да тласкат хип-хоп изпълнителя към това да се превърне в световна звезда.

Комбс, който стана един от най-могъщите и богати мъже в музикалната индустрия, беше обвинен миналия месец в Ню Йорк за трафик на хора за сексуална употреба, проституция и рекет. По същото време и в същия район Карвело законно преследва мъжете, които тласнаха кариерата на Комбс, обвинявайки ги в „култура на мълчанието“ около сексуалната експлоатация на жени.

„Всички в музикалния бизнес знаеха какво прави Деди. Ще излезе кой е позволил това“, казва Каравело пред The ​​Sunday Times. „Парите са Бог в тази индустрия. Няма значение кой е жертван по пътя."

62-годишната Карвело заведе гражданско дело срещу Atlantic Records, заедно с бивши ръководители, включително Дъг Морис, който стана председател на Universal Music Group и подписа договор за разпространение в световен мащаб с Combs и неговия лейбъл Bad Boy Entertainment.

„Вярвам, че когато прокурорите наистина започнат да призовават записите на музикалните компании, те ще видят колко NDA (споразумения за неразкриване на информация) има и колко още са били покрити“, казва Карвело.

Според обвинението Комбс е използвал огромната си развлекателна империя за сексуално насилие и експлоатация на жени в продължение на почти две десетилетия. Прокурорите изграждат картина на шеф на престъпна организация, чиито служители, ресурси и влияние са били използвани за улесняване и прикриване на тези престъпления.

Засега другите замесени остават неназовани, но и прокурорите, и адвокатите на предполагаемите жертви обещаха да разкрият „много могъщи хора“, заплетени в един от най-покварените и мащабни скандали, засягащи музикалния бизнес.

Тони Бъзби, който представлява 120 от обвинителите на Комбс по граждански дела, каза, че ще започне да завежда дела през следващите дни, които ще идентифицират редица съобвиняеми, включително членове на семейството на Комбс, звукозаписни компании, места за събития и други посетители. Асистентите с по-нисък ранг и служителите по сигурността също вероятно ще бъдат замесени.

54-годишният Комбс, който се наричаше с различни други сценични имена, включително P Diddy, Puff Daddy и Love, организираше развратни секс партита, известни като "freak-offs" в хотели, резервирани от неговия антураж. Те бяха такава  „публична тайна“, че станаха печално известни в индустрията.

Именно на тези партита, твърди Бъзби, се е случила голяма част от злоупотребите.

„Повечето от тези събития и инциденти се случват на партита, обикновено след партита, партита за издаване на албуми, партита за Нова година, партита за четвъртия юли, нещо, което наричат ​​Puffy Party“, каза той.

Твърди се, че сътрудниците на Комбс са резервирали хотелски апартаменти, набирали са секс работници и са разпространявали наркотици, за да принуждават купонджиите да правят секс, според обвинителния акт. В някои случаи те са били привлечени към „строго организираните“ изцепки с пари и обещание за възможности за кариера, в други са били принудени да присъстват под заплаха от физическо насилие. Партитата били заснети и кадрите били използвани от Комбс, за да окаже натиск върху жертвите си да мълчат.

„Ще разобличим онези, които са позволили това поведение при затворени врати“, каза Бъзби. „Ще преследваме този въпрос, независимо кого замесват доказателствата.“

Някои бивши членове на кръга на Комбс започнаха да стават публични. За тях обвиненията не са просто обвинение срещу един човек, а цяло „предприятие“, което е нормализирало това поведение.

Марк Къри, хип-хоп изпълнител, подписал договор с лейбъла Bad Boy през 1997 г., говори за това, че е виждал пиене на напитки и дрогирани жени на партита „навремето“. Обвинения, които вече бяха споменати в съдебните дела срещу Комбс.

„Отивахме в клуба и имаше две линии бутилки: обикновен Moët и други, които правеха момичетата "хлъзгави" . Знаехме каква е тренировката“, каза той пред подкаста Art of Dialogue. „Това беше част от хип-хоп културата. Не виждахме нищо лошо в това, докато Бил Козби не изпадна в беда“, каза Къри, позовавайки се на множество твърдения, появили се през 2014 г., че американският актьор-комик дрогирам и сексуално е малтретирал жени. Козби отрича обвиненията.

Мрежата от сътрудници на Комбс и интимното участие на неговите служители в злоупотребата накараха прокурорите да обвинят бизнес предприятието му в рекет, престъпление, което често се използва за насочване към организирани престъпни организации като мафията.

Анна Комински, директор на Клиниката по наказателна защита в Юридическия факултет на Ню Йорк, казва, че обвинението за рекет ще бъде „трудна битка“ за защитата. „Основният проблем за Комбс е обвинението за рекет – че това не е само негово лично поведение, а по-скоро че той е имал цялата тази организация, която му е помагала да улесни престъпната дейност“, обяснява тя.

Комински казва, че замесените могат да сключат сделка в замяна на сътрудничество срещу Комбс. Те обаче са изправени пред сериозни обвинения, включително трафик за сексуална употреба, принудителен труд, отвличане, палежи, подкупи и възпрепятстване на правосъдието.

Максималната присъда за рекет е доживотен затвор.

Комбс, чието предложение да бъде освободен под гаранция срещу гаранция от 50 милиона долара беше отхвърлено от съдия, е в затвор в Бруклин в очакване на процес, който беше насрочен миналата седмица за 5 май. Той се призна за невинен. Юридическият му екип го описва като „несъвършен човек, но не и престъпник“.

Коминкси казва, че звукозаписните компании също биха могли да се объркат от „обвинение за конфискация“.

„Ако Комбс трябваше да се признае за виновен или да бъде признат за виновен след процеса, прокурорът може да преследва пари, направени в резултат на предполагаемото престъпно начинание, което може много добре да обхване [тези] компании.“

Universal Music Group вече отхвърли „обидно неверните“ твърдения, направени в дело, заведено през май от друг от обвинителите на рапъра, че те са „помагали и подбуждали“ Комбс.

Екипът на защитата на Комбс вероятно ще твърди, че всички сексуални контакти, които е имал, са били с възрастни и по взаимно съгласие, според Мани Медрано, бивш федерален прокурор. „Ако журито реши, че са били принудени, Комбс вероятно ще прекара остатъка от живота си във федерален затвор“, допълва той.

Наказателното обвинение последва лавина от граждански искове, заведени срещу Комбс, включително един от Касандра Вентура, бивша приятелка и изпълнителка, подписала договор с Bad Boy Entertainment, която го обвини в години на физическо и сексуално насилие. Запис от камера за видеонаблюдение, публикуван от CNN тази година, изглежда показва как Комбс влачи и рита Вентура в хотел.

Делото й беше уредено тихо, но през следващите месеци Комбс беше съден от петима други, които го обвиниха в сексуално насилие над тях през 90-те и началото на 2000-те.

Музикалният бизнес остава до голяма степен контролиран от мъже, а жените казват, че онези, които се оплакват от злоупотреба, са или отстранени, или заглушавани с правни споразумения, които включват NDA. Според проучване сред повече от 1200 музиканти, 67 процента от жените артисти казват, че са били жертва на сексуален тормоз.

„Ние просто го изчесваме“, казва Къри за обвинението Комбс. „Но след като видим и разберем истинската история на случващото се, тогава можете да разберете защо отне толкова време, защото не става въпрос само за един човек. Става въпрос за няколко.

Делото на Карвело трябва да бъде представено пред съдия в Ню Йорк през следващите седмици. В съдебните документи тя твърди, че в началото на всеки ден Морис, нейният шеф в Atlantic, я докосвал по раменете и насила я целувал. Тя си спомня как друг изпълнителен директор украсява офиса си със секс играчки и мастурбира пред нея, докато диктува кореспонденция.

В крайна сметка тя беше освободена от работа през 1990 г., след като се оплака на HR за молба да седне в скута на шефа си по време на среща на компанията.

В изявление Warner Music Group, компанията-майка на Atlantic Records, заявява, че се е променила от времето на предполагаемите инциденти и че приема „много сериозно твърденията за неправомерно поведение“.  Компанията казва, че има въведени политики за осигуряване на безопасна работна среда.

Джон Карман, адвокат на Морис, отхвърли твърденията на Карвело, като заяви: „Дъг Морис отрича, че някога е действал неправомерно по какъвто и да е начин спрямо г-жа Карвело.“

Като част от опита си да разкрие „тъмната страна“ на индустрията, Карвело купи акции на Warner, Universal и други музикални гиганти, за да претендира за права като акционер да изисква копия от жалби за сексуално неправомерно поведение, споразумения за уреждане и протоколи от борда, свързани за случаи на тормоз.

„Обичам индустрията. Ето защо правя това", казва тя. „Почиствам го, така че жените, идващи след нас, да не страдат. Слънчевата светлина е най-добрият дезинфектант."

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Джоузи Енсор, The Times

Този уебсайт използва "бисквитки"