Голямото завръщане на баварската "осмица" стартира от Льо Ман

Новата Серия 8 на BMW излиза на асфалта с 530 коня под капака и четири завиващи колела

„Осмицата“ на BMW се завърна в точното време и на точното място. Втората генерация на Серия 8 бе показана за първи път през състезателния уикенд на една от най-магнетичните автомобилни надпревари в света – 24-часовата гонитба на Льо Ман. Сигналът към публиката е ясен – новият модел е не само луксозно купе, а наточена спортна машина с техника от болида M8 GTE.

След 20-годишно прекъсване „осмицата“ отново излиза на пазара през есента. Първото поколение се произвежда от 1989 до 1999 г., а появата на новия модел е знак за сериозния апетит на BMW към каймака от елитни купувачи. На тях Баварските моторни заводи поднасят кола мечта със забележителни параметри, ярък дизайн, луксозна изработка и иновативни технологии в областта на управлението, асистиращите системи и свързаността.

Производителят от Мюнхен интерпретира сегмента на купетата в най-високия клас много спортно, което личи от решението пазарният старт да бъде даден с модификацията M850i xDrive. Под дългия преден капак работи 4,4-литров двигател V8 с двойно принудително пълнене. Моторът е от ново поколение с редица направени подобрения, като двата компресора са инсталирани между V-образния блок на цилиндрите. Мощността е повишена до 530 конски сили, а максималният въртящ момент от 750 Nm е наличен от 1800 оборота. С такава висока производителност на мотора ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,7 секунди.

Солидната тяга се предава адаптивно на четирите колела чрез системата xDrive. При добро сцепление до 100 процента от въртящия момент може да се насочи към задната ос, където електронен ламелен съединител разпределя мощността според сцеплението между лявото и дясното колело. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична с функция за ръчно превключване на предавките с лостчета от волана.

При пазарния старт ще се предлага и дизелов модел 840d xDrive, задвижват от трилитров редови двигател с 6 цилиндъра. Неговият максимален въртящ момент е 680 Nm при 1750 оборота, мощността е 320 к.с., а спринтът до 100 км/ч трае 4,9 секунди. Очаква се по-късно да излязат и други моторизации, включително М8 с над 625 коня.

Серийно всички варианти са оборудвани с адаптивно М окачване с електронно регулируеми амортисьори, които се приспособяват към настилката и стила на шофиране. Настройките се променят в зависимост от режима, който задава водача – комфортен, еко, спортен и суперспортен. Серийно „осмицата“ завива и със задните колела, което прави още по-прецизно управлението в завои с висока скорост. Като опция за M850i xDrive се предлага система за електронен контрол на позицията на каросерията срещу накланяне в завои.

Всеки сантиметър от дългия 4,84 м автомобил излъчва динамика, която се подсилва от тесните LED светлини, широките „бъбреци“ на решетката, големите въздуховоди и мускулестите калници. От леки карбонови материали са изработени покривът, задният спойлер, външните огледала и други компоненти. Багажникът е с вместимост 420 л. В спортната луксозна кабина водачът работи с най-новата електроника и големи дигитални дисплеи.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"