Нов търг ще постави под въпрос реализацията на проекта
Тунелът ще бъде най-дългият в страната
Близо 1 млрд. лв. щеше да загуби страната ни, ако не бе подписан договорът за изграждане на тунела “Железница”, част от бъдещата магистрала “Струма”. Това са категорични пътни експерти и представители на сектора. Проектът е изключително важен и трябва да бъде завършен навреме. Ако обаче пътната агенция не беше подписала контракта с изпълнителите, той щеше да бъде поставен под въпрос, обясниха представители на Браншова камара “Пътища”.
Строителството на съоръжението, което със своите близо 2 км. ще е най-дългото у нас, е по силите едва на няколко родни фирми и след отказа на класирания на второ място кандидат пътната агенция и избраните изпълнители нямаха друга възможност освен да подпишат договора, за да не рискуват цялото еврофинансиране за магистралата, обясниха от бранша. Ако цялата магистрала “Струма” не бъде изцяло завършена до 2023 г. ще се наложи страната ни да връща всички евросредства, които Брюксел е отпуснал за аутобана досега, включително за вече готовите участъци, или близо 1 млрд. лв. Затова отговорното отношение в случая бе договорът да бъде подписан, категорични са експертите. Изграждането на тунела е от изключително значение и за безопасността на водачите, тъй като настоящето трасе е известно с множеството си катастрофи и загинали на пътя.
Във вторник пътната агенция подписа договора с класираното на първо място сдружение ДЗЗД “АМ Струма тунел 2018”, в което участват “Джи Пи Груп” АД, “Глобал Кънстръкшън” ООД и “Виа План” ЕООД. Той е за 185,3 млн. лв. без ДДС. Срокът за изграждане на тунела е 1060 дни. Съоръжението ще бъде с по две тръби в посока и с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване и интелигентна система за управление на трафика.