Движението по Дунав мост при Русе не спира за ремонта (обзор)

На обекта ще се работи по 10-12 часа, изграждат и отводнителна система

“ГБС-Инфраструктурно строителство” има две години да модернизира съоръжението

Обследват и възстановяват стоманената конструкция

Строителните дейности по време на основния ремонт на Дунав мост при Русе ще се извършват без спиране на движението и няма да се затваря съоръжението, увери служебният министър на регионалното развитие инж. Виолета Коритарова, която даде официален старт на мащабното реновиране на моста. На обекта ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.

Сред гостите на церемонията бяха заедно с инж. Виолета Коритарова бяха посланикът на България в Румъния Радко Влайков, консулът на Румъния Даниел Мазилу, изпълнителният директор на “ГБС Инфраструктурно строителство” инж. Георги Кичуков, както и много представители на местната и централната власт.

Дейностите по модернизирането на Дунав мост ще се изпълняват в шест отделни етапа от Консорциум ДЗЗД “Дунав мост”. В обединението влизат “ГБС - Инфраструктурно строителство” АД и “Пътинженеринг” АД. Водещо участие в консорциума с 90% има специализираната в изграждане на пътна и водна инфраструктура “ГБС - Инфраструктурно строителство” АД, част от холдинговата група на “Главболгарстрой”. Останалите 10% в обединението са отговорност на “Пътинженеринг” АД, които също има ангажимент по изпълнението на строително-монтажни работи по обекта.

Ремонтно-възстановителните работи на съоръжението са в участъка от км 0+000 до км 1+057.69 с обща дължина приблизително 1 058 м. Пътният габарит от 7 метра ще бъде запазен. Проектът предвижда обследване и възстановителни работи по стоманената конструкция на моста, изграждане на отводнителна система, изпълнение на пътна настилка с геомрежа, нова пътна плоча с подменени стоманобетонни панели с променлива дебелина за постигане на двустранния наклон на пътното платно.

Монтажът на панелите ще се изпълни чрез повдигаща механизация. Ще бъдат монтирани нови ограничителни системи, два двойни терминала и нови парапети. Строително-монтажните работи включват още нова хоризонтална маркировка и актуализиране на вертикалната сигнализация чрез допълване и подмяна на всички съществуващи пътни знаци, хидроизолация върху пътната плоча и под тротоарните блокове, нова асфалтова настилка, поясняват от фирмата-изпълнител.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"