Национална забрана на телефоните в училище, няма да се спазва по никакъв начин
"Силно се надявам, че следващата календарна година ще започне с едно съчетание между добро увеличение на заплатите на учителите и възможност за въвеждане на система за измерване на качеството."
Това заяви Диян Стаматов, директор на столичното 119 - то училище и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета, по БНР .
"Бих си пожелал също да има по-малко политика в нашето образование и повече сериозни и отговорни управляващи".
По думите му, всичко е готово за началото на учебната година, но е нормално е в началото ѝ да има известен недостиг на учители: "Сега е времето, когато те се назначават. Но не е нормално тази тенденция да върви с години и по ключови предмети. Образователното министерство трябва да направи необходимото, за да бъде разрешен този проблем".
"В нашето общество много успешно беше наложена нагласата, че учителските заплати са много високи. Истината е обаче, че един млад учител в момента получава 1850 лева бруто, а след удръжките заплатата, която получава, е около 1500 лева".
За да се забранят телефоните в училище, действията на учителите и на родителите трябва да бъде насочени в една посока, вярва директорът на 119-то училище.
"Те в момента са в различна. Целият ангажимент се прехвърля само на учителите и училището. На много места има образователни ресурси, които биха могли да се използват в рамките на часа с телефоните. За съжаление, в повечето случаи телефоните пречат на концентрацията. Ако се въведе национална забрана, тя няма да се спазва по никакъв начин и ще имаме отново двойни стандарти".
Стаматов смята, че биха могли да се предприемат стъпки по отношение на НВО след седми клас, "за да се преодолее ежедневната необходимост от частни уроци".
"Едното е да се премахне тази изключителна важност на изпита в седми клас, като той бъде даден няколко пъти – така, както е във висшите учебни заведения. Втората възможност е да се премахне тази изключително голяма висота само на двата предмета – български и математика, което води до неглижиране на всички останали. Третата е да се намери по-силно доверие към учителя.
До голяма степен изпитите през последните години показват, че частните уроци нямат своето значимо отражение върху крайния резултат от изпитите. По-скоро са известно успокоение за родителите".
Той коментира промените в Закона за училищното и предучилщното образование, с които беше въведена забрана на ЛГБТИ пропагандата в учебните заведения.
"Вкараха образованието в политическата си надпревара с тази промяна. Тя не беше първостепенна и няма да промени образователния процес. В момента създава известни притеснения и проблеми. За пореден път показват с колко маловажни неща се занимават в своето предизборно подготвяне".