Тапицериите на новия модел Audi A3 са изработени от рециклирани пластмасови бутилки
Ако е вярна максимата, че най-доброто идва накрая, новото Audi A3 излиза на пътя с хубава орисия. С представянето на четвъртото поколение на модела завършва обновяването на компактната гама на концерна Volkswagen. Audi A3 споделя една и съща техника заедно с VW Golf, Skoda Octavia и Seat Leon, но ще атакува пазара с амбициозната цел да бъде лидер в сегмента като качество, дизайн и динамика.
Ключовите елементи в оформлението на новия модел са компактните пропорции и спортната визия. Широката решетка и големите вентилационни отвори в предната част афишират динамичния характер на автомобила. Дигиталните дневни светлини са интегрирани в матрични LED-фарове, които се състоят от три компонента с по пет светодиодни сегмента. Те създават специфична светлинна графика, благодарение на която Audi A3 се разпознава безпогрешно на пътя.
Спортен дух цари и в пътническата кабина, където стилният дизайн е комбиниран с декоративни апликации от алуминий или карбон. За първи път тапицериите на седалките са произведени от материали, получени при рециклирането на пластмасови бутилки. Авангардният текстил е украсен със стилни контрастни шефове.
Новото Audi A3 предлага повече вътрешен простор и функционалност при запазени компактни външни размери на каросерията. С дължина от 4,34 метра и широчина 1,82 метра без огледалата моделът е пораснал с около три сантиметра. Височината от 1,43 метра и междуосието от 2,64 метра са останали непроменени. Вместимостта на багажника в зависимост от положението на задните седалки варира между 380 и 1200 литра. Дъното на товарния отсек може да бъде настройвано в различни височини. Предлага се електрическо отваряне и затваряне на задния капак, което се активира и с движение на крака под задната броня.
При пазарния старт купувачите ще имат избор между три двигателя. Бензиновият вариант се задвижва от четирицилиндров турбомотор 1,5 1.5 TFSI с мощност 150 к.с. и среден разход на гориво около 5 л. Дизеловият агрегат 2,0 TDI се предлага в две нива – с ресурс от 116 к.с. (разход 3,5 л) и със 150 к.с. (разход 3,7 л). Мощността на моторите се предава към предните колела чрез 6-степенна механична трансмисия или бърз 7-степенен автоматик с двоен съединител. Автоматичната кутия се управлява с нов компактен селектор, а не с познатия стар лост с голяма ръкохватка. Audi ще разшири двигателната гама с нови моторицации, като са предвидени електрифициран вариант и модели с легендарното за марката двойно предаване Quattro.
Окачването е настрено така, че да осигурява балансирано спортен характер на возенето, което съчетава динамика с добър комфорт. Ще се предлагат амортисьори с адаптивно регулиране, което снижава каросерията с 10 милиметра по-близо до пътя. При този вариант всеки от амортисьорите автоматично се настройва спрямо състоянието на настилката, ситуацията и избрания режим на шоэиране. Така водачите ще разполагат с по-широк спектър от възможности между комфортно преминаване през неравности до максимално динамична управляемост.
Електроника от най-висок клас
Водачът и пътниците в новото Audi A3 са защитени от най-модерни системи за сигурност. Сред тях са асистентът за рязко заобикаляне на препятствия и предупреждението за неволно напускане на пътната лента. Така електрониката прави всичко възможно, за да намали риска от инциденти с други участници в движението и серийно гарантира високо равнище на безопасност.
Като опция се предлагат още множество асистиращи системи, сред които асистент за смяна на лентата, асистент за приближаващи обекти при слизане от автомобила, както и асистенти за кръстовища и за паркиране. Адаптивният асистент за шофиране подпомага водача при надлъжното и напречно водене на автомобила, като технологията до момента е позната основно от високия клас автомобили. Тази система поддържа скоростта и дистанцията спрямо движещите се отпред превозни средства и посредством плавни намеси в електромеханичното кормилно управление спомага за задържането на автомобила в избраната лента. По този начин значително се повишата нивото на комфорт при шофиране, особено при дълги преходи.
Цифрови екрани и отлична свързаност
Кокпитът на новото Audi A3 е изцяло фокусиран около водача. Серийно автомобилът е оборудван с 10,1-инчов тъчскрийн, който е позициониран в средата на инструменталното табло. Екранът е е сензорен и разпознава ръчно въвеждане на символи, дава акустична обратна връзка и позволява управление на функциите с гласови команди, съдържащи фрази от всекидневната реч. Комбинираният инструмент, чийто изглед водачът може да управлява от мултифункционалния волан, е наличен серийно в изцяло дигитално изпълнение.
Допълнителни функции, като например голямо изображение на навигационната карта, предлага опционалният виртуален кокпит. В своята Plus-версия той е с диаметър 12,3 инча и дава на водача избор между три различни изгледа, сред които графика със спортна визия. По желание на борда на автомобила идва и Head-up дисплей, който прожектира най-важните за шофирането данни директно на челното стъкло.
Новата инфо-развлекателна система работи бързо и отговаря на всички възможности за свързаност чрез телефон и интернет. Индивидуалните настройки могат да бъдат запаметявани в до шест потребителски профила – от климатичната инсталация и позицията на седалките до често избирани цели за навигационната система и редовно използвани медии.
Програмирането на маршрути е още по-гъвкаво и по-просто – навигацията осигурява прогнози за развитието на пътната обстановка, сателитни изображения с висока резолюция от Google Earth и богати на детайли 3D-модели на редица европейски градове.
Водачът може да зарежда своя смартфон безжично и да го свърже с автомобила, включително и да използва външната антена. Ще се предлага и отключване и заключване и палене на колата от телефона.