Електрически ID-еи от VW

Моделите ID.5 и ID.5 GTX предлагат върхова динамика и дълъг пробег

SUV купе с елегантен дизайн и задвижване на две или четири колела

Електрическото семейство на Volkswagen се увеличава. Новото SUV купе ID.5 се настанява на върха в ID гамата, предлагайки три нива на мощност и две задвижващи системи. С елегантен и динамичен дизайн, образцова аеродинамика и продължителен автономен пробег автомобилът навлиза в нов сегмент. Модификацията ID.5 GTX разполага и със система за двойно предаване с два електродвигателя (по един на всяка ос), докато ID.5 е с един на задната ос. Батерията с капацитет 77 киловатчаса е разположена в пода на автомобила между двата моста.

При всички варианти на задвижването се използва акумулаторна батерия с голям капацитет за дълъг пробег. Ниският коефициент на въздушно съпротивление от 0,26 (0,27 при ID.5 GTX) повишава енергийната ефективност и спомага за допълнително увеличаване на автономния пробег. За това допринася и спойлерът, вграден в широко отварящия се и аеродинамично оформен заден капак. Охладителните отвори в предната част използват електрически жалузи, които се отварят само при необходимост и оптимизират допълнително обтекаемостта на каросерията.

Изразителният характер на модела се афишира с впечатляваща визия. Типичната LED технология с напречни светлинни ленти отпред (опция) и отзад категорично идентифицира ID.5 като един от новите електромобили на Volkswagen. Множество елементи като бронята, лакираните панели на вратите и новият силует на покривната линия отличават SUV купето от идентичния технически модел ID.4, който е със силует на SUV и спечели награната “Световен автомобил на годината”. Разпознаваемият дизайн на ID.5 включва също голям отвор за въздух и стандартни матрични LED фарове с интелигентно управление на дългите светлини. Задните светлини също са LED и са оформени триизмерно.

Въпреки формата на повдигнато спортно купе кабината на ID.5 има предлага комфортно настаняване и на задните места, където пространството на нивотона главите на пътниците е само с 12 мм по-малко в сравнение с ID.4. Дългото междуосие от 2766 мм дава възможност за постигане на вътрешни обеми, сравними с тези на SUV модели от по-високи класове. Вместимостта на багажника е 549 л.

При модела ID.5 потребителите имат избор от две нива на мощност. Базовата версия е със задно разположен двигател с ресурс от 128 киловата (174 конски сили). Пърформанс модификацията разполага със 150 киловата (204 конски сили). Моделът ID.5 GTX, който е с два електродвигателя и задвижване на всички колела, предлага комбинирана мощност от 220 киловата (299 конски сили). Това е достатъчно за бързо ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди. При всички варианти максималната скорост на движение е 180 км/ч.

Електронната система Vehicle Dynamics Manager е специална разработка на Volkswagen и свързва в мрежа редица ключови системи за управление, задвижване и ходова част, включително опционалното адаптивно окачване и двойното предаване (при ID.5 GTX). Така се гарантира оптимална динамика, сцепление и безопасност.

Високи технологии с иновативни функции

Моделите ID.5 и ID.5 GTXса оборудвани с материали с най-високо качество. Модерното дигитално табло демонстрира изцяло нова ергономична концепция за управление на уредите. Блокът контролни прибори пред водача и мултимедийната система с висока разделителна способност осигуряват ясна визуализация на функциите. Иновативният Head-up дисплей предлага информация с разширена реалност.

Новата версия на софтуера добавя функции като гласово управление с естествени фрази, възможност за самообучение и онлайн достъп до информация от облака. Индиректното вътрешно осветление може да се настрои в гама до 30 цвята. Услугите We Connect предоставят на водача онлайн информация за трафика в реално време, онлайн актуализации на картите, информация за мрежата от зарядни станции и др.

Благодарение на възможността за комуникация между автомобилите Volkswagen извежда безопасността на ново, много по-високо ниво. Чрез нея данните от съвместимите превозни средства на марката и сигналите от инфраструктурата в радиус до 800 м могат да бъдат предадени и обработени за части от секундата. Така водачът получава навреме предупреждения за опасни зони, катастрофи и задръствания.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"