Ето как луксозните автомобили следват ултрабогатите си собственици навсякъде по света

Ултрабогатите предпочитат луксозните им автомобили да ги следват по целия свят. Това е развило цяла екосистема от специалисти по автомобилен транспорт, които работят съвместно с авиокомпаниите, за да може колите да посрещат собствениците си на летището, когато те кацнат.

Амер Наран е роден и израснал в Зимбабве. Той е от индийско семейство на обущар. Преди време стана първият вносител на секс играчки в Хараре. След това той печели милиони в частната авиация (самолетите му са били използвани от знаменитости, политици и дори сем. Кардашиян). А сега Наран прекарва по-голямата част от времето си в Дубай и Лондон.  Това представлява логистично предизвикателство пред страстта му към скъпи коли. 

„Имам рядко Porsche Carrera GT, което струва $1,9 млн. Държа го на летището в Дубай“, казва Наран. Неговата компания Vimana Private Jets има офиси и в Лос Анджелис, и Ню Йорк. „Ако летя някъде, Emirates ще го качват на най-ранния полет до мястото, където отивам, така че колата ми да ме посрещне там.“

Наран е на 38 години. Той е един от хилядите богати собственици на автомобили, които не мислят много преди да купят самолетни билети за автомобилите си. Те се възползват от специализираните услуги за превоз на автомобили, които предлагат много от големите авиокомпании. Особено тези, базирани в Близкия изток. 

Това е натоварено време от годината за този вид услуги. Най-богатите жители на държавите от Персийския залив се готвят да отлетят към по-хладния климат за лятото след Рамадан.

Последният път, когато Наран пътува със своето Porsche от Дубай до Лондон с Emirates, това му струва $36 000. Малко повече от цената на чисто нов Golf в представителство на Volkswagen в Западен Лондон. Но сериозните автомобилисти обикновено не искат да бъдат видени в семейни хечбеци.

„Имам и клиенти с реактивни самолети, които са много богати и по-малко чувствителни към цената от мен. Те не искат да дават колите си на търговски авиокомпании. Затова те наемат товарен самолет от нас. А той струва милиони“, казва Наран пред CNN.

Свръхбогатите често пътуват с цели автопаркове. Те товарят коли, мотоциклети и други играчки, на чартърни товарни самолети, които следват техните частни самолети. След това покрити камиони се използват за извършване на пътувания до адреси или гаражи на клиенти. Собствениците се възмущават от идеята случайни шофьори да добавят пробег към любимите им автомобили.

Наран казва, че най-богатите му клиенти дори не мигват при такива ексцесии. Един от тях наскоро наема товарен самолет, който да бъде готов да излети веднага, когато новопридобитият му телевизор Samsung влиза през вратата на собствения му самолет. Редките коли могат да струват милиони, но не винаги.

„Имам един клиент, който транспортира Nissan Patrol 4x4“, казва Наран. „Не мога да си представя, че тази кола струва нещо, но той я харесва. Струва му милиони да лети и с неговото Bugatti.“

Дан Холуърт започва да доставя автомобили преди около 15 години. Той казва, че по онова време по-голямата част от бизнеса се е развивал през лятото. Тогава автомобилите пътували от Близкия изток до Лондон. Вестниците пък били пълни с репортажи за хиперавтомобили, фучащи из различни части на британската столица, карани от катарски принцове. Никой от тях не се интересувал от ограниченията на скоростта или глобите за паркиране.

Холуърт, който казва, че може да изпрати кола между Дубай и Лондон за около $13 000 с по-евтините авиокомпании, твърди, че пазарът се е променил оттогава. Полицията в Лондон вече налага строги глоби и мерки срещу най-опасните шофьори. Клиповете на кражби на часовници и други престъпления са друга причина, която държи клиентите му далеч от Лондон.

„Сега те карат ски. Това прави бизнесът по-целогодишнен“, казва Холуърт. Неговата компания, Dan Car Logistics, сега превозва повече от 100 превозни средства годишно по въздух и още хиляди по шосе.

Неговите клиенти все още са базирани предимно в Близкия изток и включват кралски семейства. Наскоро той транспортира „огромен“ Mercedes до Лос Анджелис за $25 000 и специално Bugatti Chiron Hermes за $15,3 милиона до Марбея, Испания, за катарски принц. Ако не друго, казва той, потокът от колела се е обърнал. Той често пренася автомобили от Лондон до Дубай за хора, които пътуват или правят бизнес там.

Това е тенденция, която авиокомпаниите също забелязват. Etihad Cargo козвот, че най-голямото търсене на тяхната услуга за доставка на автомобили FlightValet сега е в Обединеното кралство. Повече от половината от 139-те пратки от 151 автомобила през 2023 г., летят от Хийтроу, предимно за Абу Даби и Дубай. Декември е най-натовареният месец, а най-големите дестинации за автомобили, напускащи ОАЕ, са Франкфурт, Цюрих и Чикаго.

Etihadработи само с регистрирани товарни агенти, а не с физически лица. Автомобилите се считат за „опасни стоки“ и документацията, необходима за тях за митническо освобождаване, може да бъде обширна. Холуърт, който е на 33 години, казва, че годишна застрахователна полица покрива цялата му работа, цената на която той включва в хонорарите си. Понякога той учтиво отказва на нови клиенти, ако нещо изглежда съмнително.

„Винаги искаме личната карта на собственика, регистрационните документи на колите и да усетим клиента“, казва той. „Не искаме веднага да казваме „да, мога да направя това“ и в следващата минута някой да открадне колата в самолета."

Подобно на Наран, който сега разработва свой собствен хиперавтомобил. Холуърт разширява бизнеса си благодарение на маркетинга от уста на уста на най-високи нива. Това понякога го изправя пред трудни искания.

„Молили са ме да транспортирам коне и камили“, казва той. „Но никога не бих казал „да“ на работа, ако не съм 100% сигурен, че товарът ще бъде жив, когато пристигне.“

TRUD_VERSION_AMP:3//
Публикувано от Саймън Озборн, CNN

Този уебсайт използва "бисквитки"