"Идеята за индустриална зона в Равнец е да се използват даденостите на зоната и да се търси стратегически инвеститор, а не да се парцелира на по- малки терени и да се предлага масово. Трябва да бъде конкретно предложение за конкретен голям инвеститор. Не е изключено, но не е и единствената възможност там да се изгради карго летище. Това вече ще бъдат решения на потенциален инвеститор."
Това заяви пред "Труд" зам.-министъра на икономиката Александър Манолев. Той коментира още, че в индустриалната зона в Равнец е възможно и привличането на автомобилен инвеститор и по тази тема има сформиран екип, който анализира възможностите на големите концерни.
В морския град зам. министър Манолев взе участие в дискусия "Форум Програма Конкурентноспособност и инвестиции" 2017г. Събитието бе организирано от КРИБ- Бургас, чийто председател е г- н Стоян Караненов.
По думите на зам. министър Манолев , целите на форума са да се очертае потенциалът за икономическо развитие на региона и да се отчете какво е направено по различните инициативи към момента. Във формат бизнес, местна власт и институции от държавното управление, да се търсят общи предложения и решения на предизвикателствата, които има на национално и регионално ниво.
Представени бяха възможностите за кандидатстване по процедури, които ще стартират през 2018 година, както и възможностите на Индустриалната зона в Бургас, която е съвместен проект на общината и Министерството на икономиката. Отчетено бе, че от 2012- та досега, зоната, която е в непосредствена близост до пристанището на Бургас и на 9 км от летището, има 25 инвеститора. Предстои и изграждането на още един проект.
"Този модел ще бъде повторен и в други градове на страната", каза заместник министърът.
По оперативна програма "Иновации и конкурентноспособност" за настоящия програмен период 2014- 2020- та година, към момента са изпрлатени 530 милиона лева към 1500 български компании или това е средно по 500 000 лева на ден, влизащи в българските предприятия.