Aвтомобилният сектор в България продължава да расте с устойчиви темпове, като на годишна база произвежда продукция за около 1 млрд. евро, а брутната му добавена стойност е нараснала 4 пъти пред последните 10 години. Това каза заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на откриването на нов Учебен център по диагностика на електрически и конвенционални автомобили в Професионална гимназия по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ – София, съобщиха от Министерство на икономиката.
„Това е един от най-атрактивните високотехнологични сектори, които привличат сериозни чуждестранни инвестиции и в него ще расте нуждата от повече, добре подготвени кадри“, допълни Александър Манолев. По думите му това се осъзнава от частния сектор и подобни проекти са доказателство, че когато институциите, бизнеса и образованието обединят усилия, добрите резултати не закъсняват. „Без модерно образование и здрава връзка между училищата и работодателите, е невъзможно да имаме устойчив ръст на икономиката ни“, подчерта икономическият заместник-министър и съобщи, че вече е разработен образец на трудов договор между ученик и работодател като една от стъпките за насърчаване на дуалното обучение. Той пожела и на учениците на професионалната гимназия да изберат да се реализират в едно от десетките предприятия в автомобилния сектори, които развиват дейност в страната и изрази надежда, че няма да е далеч времето в България да заработи и първия завод за производство на цели автомобили.
В страната ни към момента има един завод за асемблиране на автомобили, и около 120 предприятия за производство на автомобилни компоненти като поддоставчици на водещи компании в автомобилостроенето. Те осигуряват създава заетост на 23.4 хил. души. Характерно за сектора е неговата експортна ориентация, като водещи пазари на автомобилния бранш са Германия, Турция, Румъния, Франция и др.
На събитието присъстваха и Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, Красимир Вълчев, министър на образованието и науката, Лазар Лазаров, заместник-министър на труда и социалната политика, представители на бизнеса и образователни институции от сферата на висшето и средното образование, и др.