Повечето от българските фирми може да не са готови да приложат новата регулация за защита на личните данни, която на практика засяга 80% от компаниите в страната. Това заяви Боряна Манолова, зам.-председател на КРИБ по време на кръгла маса за новия регламент за защита на личните данни, организирана от евродепутата Ева Майдел и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). Тя цитира проучване на Sale point, според което само 25% от европейските компании са готови да се справят с новите регулации в срок до май 2018 г. Това не е само нов закон, а променя на начина, по който събираме и обработваме личните ни данни, допълни Манолова.
„Хората и институциите трябва да са готови за промените до май месец . Защо го правим? Новата ера на дигиталните комуникации навлиза с голяма сила и трябва да предпазим нашите лични данни, защото това е нашата идентичност“, заяви Вера Йоурова, европейският комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете. И допълни, че за целта ЕК започва голяма компания, в която да запознае хората за новата регулация.