Зелените са поискали спиране на парите по Плана за възстановяване

На среща, проведена с представители на Европейската комисията, зелените активисти Борислав Сандов, Тома Белев, Александър Дунчев и други са поискали спиране на парите по Плана за възстановяване за България. Това означава, че страната ни няма да получи 1,4 милиарда лева от Брюксел. Еколозите са изтъкнали като довод, че последните промени на Закона за биоразнообразието противоречели на евро директивите.

От няколко месеца зелените от казионната коалиция „За да остане природа в България“, част от коалицията между "Продължаваме промяната" и "Демократична България", правят опити да прокарат, през Народното събрание, промените на Закона за биоразнообразието, изготвени, когато Сандов и Белев управляваха Министерство на околната среда и водите.

Според експерти предложените промени изцяло обслужват интересите на екологичните неправителствени организации. 
Ако беше приет проектът на еколозите, огромни части от страната практически щяха да се превърнат в резервати или защитени местности. Все места, където ще бъде забранена всякаква човешка дейност. На практика зелените се стремят да разширят Натура 2000, която в България обхваща 35% от територията на страната, или около 40 000 кв. км. Това означава, че в над 1/3 от страната важат сериозни ограничения за инвестиции.

Има и още по-голям проблем.

Всички транспортни коридори - магистрали, ЖП линии, тунели и други елементи от инфраструктурата преминават през зоните по Натура. По тези причини автомагистрала Черно море е блокирана. Част от Русе-Велико Търново също. Същото е валидно и за тунелите Шипка и Петрохан.

Всички предложения за трасета на изброените магистрали са отхвърлени от Министерството на околната среда и водите заради Натура. 

Няма такъв случай в Европа, където неправителствени организации да искат да се спират пари по ПВУ. Това не е прецедент за наши политици и еколози. Подобно нещо направи Радан Кънев, който искаше да спре, с петиция през Брюксел, довършването на АМ Струма през Кресненското дефиле. 

Другият е Светослав Малинов, който предаде българските транспортни фирми, подкрепяйки пакета Мобилност в ущърб на страната.

TRUD_VERSION_AMP:2//
Публикувано от Горан Георгиев

Този уебсайт използва "бисквитки"