Японска философия в дизайна, космически технологии в купето
Вплетохме във философия на дизайна специфично японски вид красота - стил, култивиран още от древни времена. Чрез тази философия ние вярваме, че Mazda може да помогне на човечеството и света да изпълнят своя потенциал, казва главният дизайнер на автомобилния гигант Икуо Маеда. И е така. Това е така известният “Кодо” дизайн, който от компанията определят като “Душа в движение”.
С тази дълбочина на японската философия, гарнирана с космически технологии, японската компания лансира изцяло обновената Mazda 3.
За инженерите на Мазда създаването за спортен, практичен и забавен за управление автомобил просто не е достатъчно. Те искаха да провокират усещането за живот и тръпка още с отварянето на вратата. За изграждането на ново усещане на свързаност между шофьора и автомобила централната конзола светва пулсирайки в момента, в който влезете в автомобила.
Когато натиснете СТАРТ бутона, страничното осветление също се активира, докато активния HUD дисплей се издига, за да ви поздрави. Всичко в кокпита на Mazda 3 е изцяло ново, вълнуващо и живо като в същото време провокира усещане за жива връзка с автомобила.
Всъщност в началото на всеки тестдрайв един неопитен с новите технологии шофьор се нуждае от доста сериозни инструкции иначе изненадите следват една след друга.
Ако тръгнем от технологичния арсенал в купето, трябва да започнем с управлението. Системи, които можем да видим единствено в най-високия клас автомобили, вече са тук.
Двигателите, с които са въоръжени новите мазди, са три варианта на познатите атмосферни агрегати Skyactive G – 2 и 2,5 литрови бензинови и 1,8 дизелов агрегат. Те са абсолютно достатъчни, за да се усети спортния, характер на новата тройка. В спортния режим автомобилът се държи на пътя доста пъргаво, дори и в най-слабия от трите варианта. Съществува и опция да се поръча и модел с четири задвижващи колела.
Новост в Mazda 3 е системата за предупреждение за трафик отпред, ляво и дясно, като по този начин улеснява водачите в напрегната ситуация в стил “Петте кьошета” без светофар.
Едно от важните въведения в средния клас на компанията е системата против заспиване. Камера следи лицето на водача, а компютърът го опознава по начин на поведение, премигвания. Ако случайно човекът зад кормилото задреме, автомобилът издава звуци, воланът вибрира и се предполага, че ще го върне към будното състояние.
Нова е и системата за контрол на пътя - Cruising & Traffic Support (CTS). Тя се намесва, когато шофьорът е безсилен. Системата следи и извивките на пътя, като по доста надежден начин връща автомобила в лентата, ако започне да излиза от нея, без подаден мигач, например или отнема от газта, ако автомобилът се приближи прекалено близо и с голяма скорост към предното превозно средство.
Външният дизайн е по-агресивен. Новото поколение Mazda 3 се предлага в два варианта – хечбек и седан. Седанът е доста търсен на руския и китайския пазар. Хечбекът всъщност е доста непопулярен в Поднебесната империя, пак поради философски причини.
От гледна точка на сигурността може да се отбележи, че калниците и предният капак абсорбират енергията при удар с пешеходец, за да може да бъде посещението при травматолог (недай си боже) само за консултация. В същото време система предупреждава и звуково и чрез вибрация на волана, когато на пътя има колоездач или пешеходец – отпред и встрани.
Девет високоговорителя забавляват пасажерите
Съвременните мобилни технологии и свързаност също присъстват в Mazda 3. Mazda connect е интернет Infotainment система, базирана на Cloud платформата на AhaTM. Системата lи предлага достъп до над 40 хил. станции с радио и музика, аудио книги, facebook, twitter и други. Свързаността позволява да се получават електронни писма, информация за времето и трафика в реално време.
Вторият ред е изключително просторен
Седеминчовият дисплей дава свобода