Институтът за пътна безопасност: Само два екипа контролират в центъра на София през нощта, стават средно по 20 катастрофи

Изнасянето на предварителна информация води до шиканиране на наказателния процес

През последните няколко месеца през нощта в София стават средно по 20 катастрофи, а в центъра движението се контролира само от два екипа при необходими дванадесет. Това посочват от Института за пътна безопасност в свое становище относно трагичния инцидент на кръстовището на бул. „Черни връх“ и бул. „Арсеналски“.

Експертите многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София.

"Недопустимо да се изнася предварителна информация, преди да бъде безспорно установен напусналият водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес", предупреждават от неправителствения институт.

Цялото становище:

През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 пътнотранспортни произшествия. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години. Екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част, са не повече от два при необходимост от ефективен контрол на дванадесет такива екипи.

Останалите екипи, които излизат на работа през нощта от пътна полиция, са разпределени на трите автомагистрали по един и четири екипа за документиране на пътнотранспортни произшествия.

Налице е неефективно управление на силите и средствата за контрол на движението в столицата. Институтът за пътна безопасност е информирал министър Рашков за недобрия професионален климат на работа в пътна полиция, командироват се неудобни служители от полицията при недостиг, което увеличава недокомплекта на Пътна полиция.

Относно конкретния инцидент считаме, че е недопустимо да се изнася предварителна информация, преди да бъде безспорно установен напусналият водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес. Що се касае, че в град София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия. Булевардите Сливница, България, Черни връх, Тодор Александров, Южната дъга са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост.

Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата  в град София.

Експертите на ИПБ остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел „Пътна полиция“- СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"