Йордан Арабаджиев: Новата директива на ЕК за мобилността ще унищожи българският транспортен бизнес

Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев по БТВ.

Причината на недоволството в бранша е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите. Според превозвачите, новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.

Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

И още едно изискване – промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота – курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите , ще се стигне и до масови фалити на фирми.

Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.

„Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП”, коментира още Арабаджиев.

„Ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентно способни”, смята Арабаджиев.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"