Йорданка Фандъкова: Увеличаването на заплатите на шофьорите е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт

Цената на билета на градския транспорт няма да поскъпва, обясни кметът

Увеличаването на заплатите на шофьорите от градския транспорт е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт. Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова.

Във връзка с единодушно приетото от Столичния общински съвет предложение за увеличаване на заплатите на шофьорите от градския транспорт, Фандъкова обясни, че е била сигурна, че няма да има политическа сила, която да си позволи да не го подкрепи. „Това е доклад, който внесох на базата на ясен анализ за недостига на водачи – на шофьори и ватмани, поради което се появява и необходимостта от много извънреден труд. А това не е в интерес както на самите водачи, така и на гражданите на София“, обясни тя.

Фандъкова уточни, че целта на доклада е да задържи шофьорите, които работят в момента, и да привлече нови. „Всички останали мерки продължаваме да дискутираме. Така че това не е нито начало, нито е край, а е част от последователна политика за подобряване на условията на обществения транспорт в София както за пътниците, така и за шофьорите. Нека да не забравяме, че гражданите забравиха мръзненето през зимата и жегата в топлите летни месеци с новите автобуси, тролейбуси и трамваи – това също е част от програмата и инвестициите“, обясни тя.

Кметът на София съобщи, че продължава диалогът по предложението на синдикатите за тригодишна програма.

"Цената на билета на градския транспорт няма да поскъпва, няма да бъдат разреждани и линии", каза още Фандъкова.

„Нито сме обсъждали такова нещо, нито имаме намерение да обсъждаме, нито се налага както допълнително увеличение на цена на билет, така и разреждане на линии. Аз заявих няколко пъти, че няма да допусна разреждане на линии, въпреки че имаше такива предложения“, обясни Фандъкова.

Тя уточни, че в разговор с шофьорите те са поставили проблем със съществуващите разписания. „Така че под „оптимизация на разписанията“ трябва да се разбира работна оптимизация на разписанията за шофьорите – колко минути да имат на последна спирка, за да имат достатъчно време да починат и колко минути да има между различните спирки, за да може обективно да не закъсняват“, каза още Фандъкова и подчерта, че в този смисъл работата продължава.

"Не се обмисля отмяна на нощния транспорт", заяви тя.

„Моята позиция е, че нощният транспорт е решение, което взехме на база необходимостите и развитието на града. А вече по какъв начин ще го гарантираме, това вече може да се коментира. Предстои да се види дали ще се предлага на външен оператор, дали дружествата ще се справят с налични шофьори да обезпечат тези линии“, обясни Фандъкова.

Тя уточни, че линиите от нощния транспорт са били въведени експериментално. „Така че анализите дали са най-правилните линии, дали е най-правилен начинът ще продължи да се коментира“, обясни кметът на София и подчерта, че не се обмисля отмяна на нощния транспорт. „Казвам само, че трябва да се анализира изпълнението – дали в този вид и кой да го изпълнява“, обясни тя.

Фандъкова коментира предстоящото прекратяване на концесиите на някои от линиите в София. „Това е всъщност един от проблемите. Моето усилие през всичките тези години да можем да предоставяме услугата „обществен транспорт“ с възможностите на общинските дружества. Дали това ще е възможно в бъдеще – предстои да видим. И то ще е на база на привличането на шофьори“, обясни тя.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"