Като на яхта

BMW Серия 8 гран купе е естетически и технически шедьовър

Круизите са на мода в последните години. В изискана атмосфера обикаляш света по море, наслаждаваш се на първокласно обслужване и от време на време напускаш палубата, за да разгледаш някоя забележителност. Подобно изживяване като на луксозен туристически кораб може да се изпита и със сухопътно превозно средство. Например с новото гран купе на BMW Серия 8.

Какво е общото между този породист „баварец“ и мореплаването? Дългият над 5 м автомобил прилича на пъргава спортна яхта – красив, агресивен, мощен, завладяващ погледите и сетивата. Веднага събужда желание за пътешествие и за приключения далеч от скучното всекидневие.

Трудно е обаче да се избяга от вниманието на хората точно с такава кола. Нейният дизайн е поразителен. Това е може би най-красивият модел от актуалната гама на BMW, защото при него автомобилната естетика е издигната до съвършенство. Ако се явява на конкурси за красота, „осмицата“ ще ги печели убедително. Не само днес, но и след 40-50 години, когато в ролята си на олдтаймер ще показва на следващите поколения как моделите от нашето време могат да радват окото в различни епохи.

Някога знаменитият конструктор Фери Порше е казал, че последни ще изчезнат спортните коли. В днешни дни повечето купувачи в премиум сегмента се насочват към SUV-ове, които също могат да бъдат мощни и бързи, но предагат повече място и удобства. Серия 8 гран купе обаче също изкушава с комфортна кабина, в която пътниците се настаняват в пълен разкош.

При дължина 5,08 м и широчина 1,93 м вътрешното пространство е напълно достатъчно, а разточителното междуосие от 3,02 м гарантира не само много място и на втория ред, но и завидна стабилност плюс безупречно пътно поведение. В багажника с обем 440 л и електрически капак се побират три чанти за голф, а при необходимост задните седалки се сгъват. Те са оформени като две индивидуални кресла, а между тях може да седне още един човек, но ще го притеснява дългата централна конзола. Климатичната инсталация е с четири зони, включително две за втория ред.

Каросерията с четири врати улеснява значително ползването на задните места, което винаги е било едно от неудобствата на спортните автомобили. „Осмицата“ гран купе обаче комбинира техните качества с функционалността на лимузина, макар че по същество си остава кола за екстремно шофиране с превъзходна динамика и прецизно управление. Специфичният М пакет прави и екстериорното излъчване такова. По-спортно изглеждаща кола с четири врати трудно ще се намери при друг производител.

Предлаганите двигатели за Серия 8 ще задоволят капризите и на най-претенциозните автоманиаци. Върховият модел М8 е оборудван с 4,4-литров V8 с мощност 600 к.с. Вариантът M850i разполага с 530 коня отново от V8. Редовият бензинов „шестак“ в 840i генерира 340 к.с. А дизеловата версия 840d отново е с 6 цилиндъра в редица с ресурс от 320 к.с. и 680 Нм, които се предават на четирите колела. Шофирайки този мотор човек трудно може да повярва, че срещу дизелите се води толкова мощна кампания в Европа. Моторът на BMW показва всички предимства на дизеловата технология – енергичен, икономичен, работлив и удивително чист като ниво на отделяните въглеродни емисии. Ако двигатели като него изчезнат вследствие на масовата истерия, ще бъде много, много тъжно.

 

 

Кристал и фина кожа в купето

Моделът гран купе на BMW Серия 8 разполага с богато серийно оборудване и най-новите технологии в индустрията. Дистанционният ключ е с цветен дисплей като на смартфон, за да показва на собственика различни параметри от моментното състояние на автомобила. Всички контролни прибори в купето са изцяло дигитализирани с прегледна цветна графика.

Водачът може да конфигурира изображенията по свой вкус и да управлява функциите с глас, докосване или с бутони, а някои системи като аудиото – и с жестове на ръката. Директно в челното стъкло на цветен Head-up дисплей се показват най-важните данни, които шофьорът може да следи, без да сваля поглед от шосето.

Спортните седалки с вградени подглавници и отпред, и отзад са облечени в най-фина кожа с красиви шевове и приятни цветови комбинации. Таблото и вратите са са тапицирани с по-тъмна напа, а скоростният лост може да бъде с ефектна кристална топка, която „ляга“ в ръката на водача. Панорамният стъклен покрив е голям и се простира почти по цялата дължина на покрива – от челното до задното стъкло.

 

 

Лазерни фарове светят на 600 м

„Осмицата“ на BMW „гледа“ пътя с най-тесните фарове в цялата гама на марката. През нощта те осветяват шосето с LED или с лазерна технология, която е опция за дългите светлини и изпраща светлинния лъч на разстояние 600 м. Където и да пипнеш Серия 8, се натъкваш на последните достижения на индустрията. За да бъде колата максимално лека и динамична, от алуминий са изработени вратите и капаците отпред и отзад, а в кокпита е използван магнезий и композитни сплави, за да се намали теглото. В комбинация с ниския център на тежестта и аеродинамичния дизайн това допринася за първокласното пътно поведение.

Гран купето на Серия 8 е единственият четириврат модел в сегмента, който е разработен на базата на спортна кола. Затова предоставя както комфорт на дълги дистанции, така и ударни дози адреналин при бясно препускане по завоите. Въпреки големите си размери автомобилът следва безпрекословно зададената от волана траектория с помощта на интегралното кормилно управление, което е серийно за модела. Благодарение на него „осмицата“ е много маневрена и на ограничени пространства.

В зависимост от избрания режим на работа (комфортен, еко, спортен и суперспортен) „баварецът“ рязко променя манталитета си и своето звуково присъствие. При спокойно шофиране в комфортен или еко режим, Серия 8 се превръща в приятна лимузина, която изминава 100 км с по-малко от 8 л дизел. Но когато се активират спортните настройки, „осмицата“ буквално озверява и захапва стръвно асфалта със здраво сцепление на четирите колела. Именно това се очаква от едно ниско BMW със свиреп поглед.

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"