Китайски гиганти искат да водят туристи у нас

Топ сезонът за тях са най-слабите месеци за родните хотели

Най-големите онлайн туроператори от азиатската страна ще преговарят с БГ партньори в София

„Труд” е медиен партньор на срещата

Десетте най-големи китайски онлайн туроператори пристигат в София за бизнесфорум, чиято цел е да превърне България в хъб за туристите от азиатската страна на Балканите. Срещата с родни партньори и представители на държавата ще се състои на 9-ти и 10-ти декември в София. Форумът се организира от Българо-китайската търговско промишлена палата, като част от обиколката на делегацията в 9 европейски държави. Медиен партньор на събитието е “Труд”. Голяма част от китайските бизнесмени обаче няма да посетят всички страни в програмата, а са избрали да проведат срещи у нас, обясни председателят на палатата Лъчезар Динев.

Сред бизнесмените, които ще обсъдят възможностите за сътрудничество със свои колеги у нас е собственикът на най-големият китайски онлайн посредник в туризма Ctrip.com. Компанията продава на своите клиенти нощувки в над 1,2 милиона хотела в 200 държави. През компанията резервират над 60 на сто от пътуващите по света китайци, които са основно индивидуални туристи, но България е много слабо представена в офертите му. Това може да се промени след форума в София.

По време на събитието ще бъде обсъдена и възможността догодина България и родни компании да вземат участие в едно от най-големите световни туристически изложения в Пекин – Beijing International travel Expo. Освен да се срещнат с потенциални партньори, гостите ще имат възможността да разгледат и част от културното богатство на София. Сред забележителностите, които ще посетят, са катедралата “Св. Александър Нески”, Ларгото и Археологическият музей, обясни председателят на Националната асоциация за спа и уелнес туризъм Станимир Станков, който е сред организаторите на форума.

От родната кухня китайците предпочитат ястия като пилешки дробчета и кавърма и са влюбени в шкембе чорбата. Те обаче не харесват европейските сирена и кашкавали, обясни малко повече за спецификата на гостите Динев. Най-силните периоди, в които китайците пътуват, съвпадат с най-слабите за България и са шанс да напълним родните хотели, допълни той. Като уточни, че заради техните празници, ваканции и традиции, китайците масово пътуват в периодите между 15 септември и 1 ноември и между 1 януари и 15 март.

 

Мнение

Губим, защото не сме в Шенген

Сред проблемите за привличане на повече туристи и студенти от Китай у нас е фактът, че страната ни не е част от Шенген, обясни председателят на Българо-китайската търговско промишлена палата Лъчезар Динев. Заради този факт трудно могат да се направят общи пакети с Гърция, тъй като въпреки родната виза на китайците им се налага да издават и втора за съседите. В същото време обаче без проблем могат да се продават общи пакети с Румъния, обясни Динев. Заради факта, че не сме част от Шенген, страната ни губи и възможността да привлече китайски студенти у нас, а в същото време във Великобритания учащите от азиатската страна допринасят за приходи от 5 млрд. паунда, допълни той.

Сред другите инициативи на палата за увеличаване на туристите от Китай е сътрудничество с Организацията на възрастните хора, пътуващи в света от азиатската държава. В Китай хората се пенсионират на 55 години и започват да пътуват по света. Тези хора са в разцвета на силите си и привличането им би увеличило значително броя на гостите от Китай, допълни Динев.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Наталия Малчева

Този уебсайт използва "бисквитки"