Всеки богаташ може да купи Aurus Senat
Бронираният автомобил тежи над 6 тона
Благодарение на директивата на Путин, като всяка уважаваща себе си велика сила, Русия отскоро разполага с държавна лимузина собствено производство. Английската кралица Елизабет ІІ се вози в Bentley, американският президент Доналд Тръмп – в Cadillac, китайкият министър-председател Си Дзипин – Hongqi, германският канцлер Ангела Меркел – в Audi. Путин вече не преминава върху паветата на Червения площад с вносния Mercedes Pullman, а с новата гордост на руското автомобилостроене Aurus Senat.
Превозното средство за президента е конструирано от екип учени и инженери от Института за транспортна техника в Москва и е произведено от руската фирма Aurus. Още през 2013 г. Путин възлага задачата да се създаде руска лимузина от класата на Rolls-Royce и Bentley. Миналото лято колата бе показана за първи път на изложението в Москва, а сега направи световна премиера на автосалона в Женева. Там като началник на Aurus се появи германецът Франц Герхард Хилгерт, който е дългогодишен представител на Daimler в Русия и е работил като съветник за различни руски производители. С щедро финансиране от арабски инвестиционен фонд той трябва да реализира международното утвърждаване на Aurus Senat като луксозна лимузина и алтернатива на германските и британски марки. Годишно ще се произвеждат около 5000 екземпляра, което като цифра превъзхожда пазарните обеми на Rolls-Royce.
Моделът Senat ще се предлага в две дължини. Стандартният вариант е като на S-класата на Mercedes, а удълженият – с размерите на брониран Pullman. Голямата версия достига 6,63 м и разполага с гигантско междуосие от 4,30 м. В кабината са инсталирани две разточителни лежащи кресла като в първа класа в самолетите, а срещу тях се намират две нормални седалки в обратна на движението посока. Пътническото отделение е разграничено с дебело стъкло от шофьорското място. Всички стъкла са защитени срещу огнестрелни оръжия.
Под огромния преден капак на лимузината работи голям двигател V8 с обем 4,4 л. Моторът е конструиран по поръчка от инженерите на Porsche. Неговата мощност е 600 к.с., а въртящият момент – 880 Нм. С такъв сериозен ресурс автомобилният колос спринтира за 6 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. На тегло бронираният вариант може да кандидатства за световен рекорд, тъй като тежи над 6200 кг.
По-скъпа от Mercedes, по-евтина от Rolls-Royce
Rolls-Royce и Bentley не предлагат фабрична бронировка за своите модели. Бронирани лимузини излизат от заводите на Mercedes и на Audi. Cadillac-ът на Доналд Тръмп е изработен и брониран с най-високата възможна защита специално за изключително важния си пътник.
Изкушават олигарси в Лондон и Дубай
Производството на лимузината ще се извършва в завод в Татарстан. Платформата на модела е конструирана с модулна архитектура, за да може да служи и за бъдещи по-малки и модели.
Ще има и SUV модел
Руснаците отвхвърлиха идеята след SUVда пуснат и кабрио или купе, защото смятат, че тези спортни варианти ще се отразят негативно върху имиджа на марката. Дискутира се варианта за ван, който може да бъде използван за луксозен шатъл за ВИП гости.