Мариана Аршева: Направила съм много хора известни – политици, певци, дизайнери!

Срещаме се с Мариана Аршева, ПР специалист, телевизионен и филмов продуцент, издател на списание „Мери”, веднага след приключването на най-голямото лайфстайл събитие на лятото – 19 години Модна фиеста Албена. Емоциите още не са отшумели, участниците са под влияние на отминалите срещи, а Мариана вече гледа напред към 20 годишния юбилей.

- Здравей Мариана! Как се чувстваш след приключването на този голям фестивал, където близо една седмица журналисти, дизайнери, творци и гости се забавляват, и в същото време показват с какво са успешни в своята област?

- Чудесно се чувствам, защото отмина още една успешна фиеста. Имаше много шоу, емоции и разбира се творчество, защото всеки един участник дойде с нещо ново от предишни години, с нови идеи и творчески проекти. Имаме участници, като модна къща „Сити фешън” от Горна Оряховица, която първите десет фиести участва, после направи почивка и тази година е отново с нас. Други, като Ангелина Данова – Анжи, са неотлъчно с нас, последните 12 години и винаги правят невероятни шоута, тази година с момчешката банда „Максимус” показа своите колани, папионки и аксесоари за мъже. Разбира се, всяка година има и нови участници, като например екипът на Соня Стоянова от Велико Търново, която дойде с прекрасна колекция Wild Tеar от бельо и бански облекла. Преди фиестата тя направи и дефиле, подготовка за събитието във Велико Търново, където показа цялата колекция от над 100 модела, от които избра 24 за участието си в Албена. Различни бяха и тази година участията на най-фините чорапи и чорапогащи в България „Лейди София”, които представиха колекцията си в най-красивия аквапарк в България – „Аквамания”, а други, също дългогодишни участници „Бултекс”, разиграха шоу в стил „Доктор Ох Боли” и показаха различни фирмени облекла – за лекари, медицински сестри, водопроводчици и естествено в заключителната вечер и елегантна колекция! Не мога да не спомена и закриването с вълнуващата колекция на дизайнерката Стефка Гущерова от модна къща „Шик”, която закри много блестящо модната фиеста. Стефка беше подготвила облекла за всеки вкус – за ежедневието, за парти, за коктейл, за яхта и за вечерно парти.

- Какво беше различното тази година?

- Тази година имахме и деца шампиони, победители от конкурси по прическа и грим, от училище „Княгиня Евдокия”, които показаха новите си идеи в тази област. Орлин Горанов дойде и презентира книгата си „Да започнем отначало”, като завърши първата вечер със съвместно шоу с дуетната му половинка Кристина Димитрова. Ето, песни, танци, музика, книги, колко много изкуства сме събрали на едно място. Разбира се, имаме много игри и състезания, които са повече за шоу, като например, „Кой ще познае най-бързо вкуса на сладоледа от колекцията на Нестле Айс Крийм”, а именно – Boss – Full Rocky Road, какаов сладолед с парченца Marshmallow, бял шоколад и бадеми, и „Кой ще се намаже най-бързо със слънцезащитните лосиони на Орифлейм”, където желаещи никога не липсват и е много интересно и за участници и за зрители.

- Мариана, ти се занимаваш близо 25 години и с реклама и ПР. Имаш ли любими клиенти?

- От студентските ми години с това се занимавам. Още като студентка бях приета след конкурс, да бъда ПР на току що стартиралата Нова Телевизия. Тогава имаше хиляди желаещи да стават ПР-и. Но както се казва, едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш. Започнах и бях много добра в това, с което се занимавах. Но, всеки човек трябва да се развива и търси своя път на развитие. Така и аз започнах да правя ПР на хора, продукти, фирми. Любими са ми клиенти, които са интересни, имат дар слово, разбират веднага какво им предлагам да кажат и да направят. Много харесвам хора, които се усмихват, защото така печелят бързо последователи и привърженици. Човекът е като огледалото, усмихни му се и той ще ти се усмихне. Трудно е с такива, които тепърва започват и не знаят, и не виждат, силата на рекламата. За да успееш в днешния свят на комуникации, трябва да покажеш ти къде си, къде могат да те намeрят клиенти или пациенти, ако си лекар, или произвеждаш някакъв продукт. Няма как да успееш, ако се криеш и не искаш никой да знае за теб. Не е лесно и на човек да бъде известен. Всичко има своята цена. Било то се лишаваш от свободното си време, от анонимноста си, от времето което можеш да отделиш на себе си и на семейството, вместо да продължиш да се обучаваш, да се развиваш и вървиш напред. Външният вид също е много важен. Не случайно имаме поговорка „По дрехите посрещат, а по ума изпращат”, тя важи в пълна сила и в рекламата на продукт или лице. Винаги ми е било интересно, как хора, които се показват по телевизии или са в полезрението на обществото, и не се интересуват при какъв повод как да бъдат облечени. Защото и тук има мода! Когато видя как е облечен един човек, веднага разбирам от коя година е, примерно костюма му, защото колкото и да се променят бавно, дори и при мъжките аксесоари има всяка година нова мода. Това ми е от постоянното общуване с най-добрите в различни сфери дизайнери, а и факта че често посещавам световните столици на модата, където се диктуват две години напред тези тенденции.

- Налагало ли ти се е да променяш клиентите си?

- Ако те искат, да! Имах една клиентка, която си местеше много странно раменете в такт с думите, които казваше. Тя самата искаше да промени този вреден навик и успя. Друг известен мъж не можеше да говори пред камера, просто се притесняваше. Вече, като политик, се радвам, че и аз съм част от неговия успех, води свободни разговори и журналистите с удоволствие общуват с него.

- А когато рекламираш продукти или организации?

- Винаги искам това, което рекламирам, да е от полза за хората. Над 10 години правех ПР кампании за доктори и болница, която работеше с репродуктивни проблеми при жените. Радвам се, че тези лекари, които бяха в болницата вече имат хиляди родени бебета при тях. Рекламирала съм и електромобили, което е нещо ново напред в развитието на автомобилостроенето. Това беше един от първите електромобили преди години, и успехът беше много добър за клиентите ми. Слабост са ми дрехите, облеклата от естествени материи и с радост правя клипове и кампании за такива клиенти.

- В интервюта казваш, че срещите с хора, които ти самата интервюираш, те зареждат. Кого още искаш да интервюираш?

- Нямам предвид точно определен човек. Важното е да бъде завладяващ, интересен, магнетичен, да има какво да каже. Имам стотици филми и интервюта за тези 25 години. Телевизия Евроком от 20 години всяка събота излъчва мои филми, 7 години правех филми и предавания за МСАТ, после по ТВ7, мои филми са излъчвани по БНТ, БТВ и др. телевизии. Стотици, но помня всеки един събеседник, всеки с нещо ми е направил впечатление! Имам събеседници, които дълго не ми излизат от главата и такива, за които се сещам рядко, по някакъв повод! Но за всички тези срещи се готвя еднакво и искам да предам на читателите или зрителите най-доброто от моя събеседник. Искам още и още интересни срещи, това е толкова зареждащо, че за такава работа човек може само да мечтае!

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"