Софиянец превърна кучето си в инфлуенсър
Яде сурова храна, обожава броколи
Фотогеничен, забавен и със завидни актьорски умения, инфлуенсър на четири крака разсмива потребители в социалните мрежи. Марли Мопсът е разпознаваем образ във Фейсбук, Инстаграм, ТикТок, следван е от десетки хиляди любители на забавлението и домашните любимци. Собственикът му – 36-годишният Ивайло Иванов от София, наричащ себе си „робът“ на Марли, обича да прекарва времето си с него – разхождат се, играят, снимат видеа и забавни кадри за социалните мрежи. „Защо съм роб ли? Защото от нас двамата Марли е известният, а аз правя всичко, за да бъде той добре. Каквото каже Марли, това е“, споделя пред „Труд“ младият мъж.
Преди осем години Ивайло решава, че иска да има домашен любимец и се спира на мопс: „Исках куче, което да е съобразено с моето ежедневие, за да мога да се грижа за него. Mопсът е домашно куче, може да се забавлява и вкъщи. Привързан е към стопаните си, много добър приятел, освен това е забавна порода“.
Още в началото Ивайло често снима Марли и забелязва, че е фотогеничен. Обича да позира, прави забавни и сладки физиономии. Така преди четири години младият мъж решава да направи отделни профили в социалните мрежи, където качва снимки на домашния си любимец, прави колажи и видеа на различни теми. Целта му е освен да направи Марли известно куче, да стимулира повече хора да обръщат внимание на домашните си любимци и да показват любовта си към тях.
С постовете си Марли забавлява аудиторията.
В началото Ивайло не разкрива кой стои зад профила на Марли. Общува с потребителите от негово име: „Не качвах мои снимки и много хора питаха кой стои зад профила, никой от последователите му не знаеше и беше доста забавно и загадъчно за тях“. В един момент концепцията се променя, тъй като започват да ги канят по събития, телевизии. До днес показва и говори рядко за себе си, тъй като иска цялото внимание да е насочено към кучето.
Марли се превръща в любимец на много хора в социалните мрежи – има над 12 хил. последователи в Инстаграм, около 5 хил. във Фейсбук и над 50 хил. в ТикТок. В постовете си споделя забавни моменти от своето ежедневие, закачливи послания, говори за начина си на хранене и грижите, които „робът“ полага за него. Ивайло сам поддържа имиджа на Марли, качва тренди видеа, стреми се профилът му да бъде добре разпознаваем. Избягва да дава съвети как да се грижим за кучето си, тъй като всяка порода е различна, а голям процент от последователите му дори нямат домашни любимци, но намират развлечение в акаунта.
От три години Марли има договор с агенция за инфлуенсър маркетинг, която преговаря с рекламодатели, а мопсът получава възнаграждение за всеки изпълнен ангажимент. Участва в различни рекламни кампании, благотворителни каузи и събития с други инфлуенсъри. Включва се и в концерт в подкрепа на кученца, спасени от Фондация „Шаро“, а целта е изграждане на приют за бездомни четириноги.
Опашатият любимец обича да получава внимание, да бъде глезен и обгрижван. Капризен е и не обича всякаква храна. Храни се по метода „барф“ – начин на хранене със сурова храна, който има за цел да осигури на домашните любимци режим на хранене, максимално близък до този, който биха имали, ако живеят в естествената си среда. Включва сурово месо, сухожилия, ядливи кости, плодове и зеленчуци. Марли предпочита да се храни със зеленчуци, сред любимите му са броколи, зелен фасул, грах, от плодовете похапва пъпеш. Освен за храненето, Ивайло се грижи за това Марли да бъде добре облечен. В апартамента му има три шкафа с негови дрехи, различни модели нагръдници, повечето от тях носи през есента и зимата.
Марли Мопсът разполага с около 20-30 модела дрешки и кучешки аксесоари.
Марли обича разходките и е планинар, споделя Ивайло. Често ходят заедно на Витоша и издържа на 10-километров преход. През лятото намират прохлада сред язовири, паркове и гористи местности. След 5-6 часова разходка доста се цапа, затова през лятото го къпе по-често. Поддържа зъбите на кучето си с говежди вратни сухожилия, които му дава да дъвче, а за лапичките ползва специален кучешки балсам.
Приятелите и семейството на Ивайло също се радват и обичат Марли: „Те вече са свикнали, първоначално им беше малко странно как съм направил профил на кучето си и отделям внимание за това. Мислеха, че е глупост, но в момента се хвалят на техни познати, че Марли е известно куче инфлуенсър“.
Младият мъж съветва собствениците на мопсове да отделят нужното внимание и грижи за тях, защото представителите на тази порода се нуждаят от много любов и отдаденост. Препоръчва да не се дава човешка храна на кучето, както и да не се прекалява с количеството, тъй като мопсовете са лакоми и податливи към качване на килограми, което след време оказва влияние върху здравето им.
Go Boy
Участва в тийн сериал
Актьорските си умения Марли демонстрира и в онлайн тийн сериал, където играе кучето на главния актьор в ролята на Emil TRF. В снимките на Go Boy мопсът се представя много добре. „Справи се с всичко, което му беше поставено като условие и роля, на няколко от сцените аз лично не присъствах, но това не го смути и се справи отлично“, разказва Ивайло.