Мегахибрид с битурбо V8 и 3 електрически мотора

Lamborghini Temerario генерира мощност 920 конски сили

Частичната електрификация издига динамиката в нова орбита

Суперспортният модел Lamborghini Huracan с атмосферен двигател V10 слиза от сцената. Той ще бъде заменен от още по-спортния си наследник Lamborghini Temerario с битурбо двигател V8, който се развърта до 10 000 оборота и е свързан с още три електрически мотора, захранвани от малък пакет батерии. Тази конфигурация превръща новия „спортист“ на Lamborghini в мегахибрид с чудовищна мощност от 920 конски сили и задвижване на всички колела.

Ампутирането на два цилиндъра, частичната електрификация и замяната на атмосферно пълнене с принудително вероятно е създавало притеснения на ортодоксалните почитатели на спортните коли. Но резултатът от тези промени изглежда поразително и на хартия, и в действителност. При новия модел Temerario дизайнът и динамиката сякаш са излети в едно хармонично тяло без поляризиращи мненията суперагресивни форми. Дългият 4,71 метра автомобил е есенция на красотата с красиви плавни линии и без остри ръбове.

В същото време задвижващата система издига мощността и скоростните характеристики с нова орбита. Благодарение на двата турбото бензиновият двигател V8 с работен обем 4,0 л генерира 800 конски сили и максимален въртящ момент от 700 Нм. Първият електромотор е инсталиран между двигателя с вътрешно горене и 8-степенната трансмисия с двоен съединител. Той осигурява особено бърза реакция при натискане на газта и елиминира всякаква турбо дупка.

Другите два електрически мотора, всеки с мощност от 150 конски сили, въртят предните колела, ако е необходимо. Благодарение на техния ресурс системната мощност на задвижването достига до 920 конски сили. Електромоторите се захранват от много компактен акумулаторен пакет с капацитет от едва 3,8 киловатчаса, който може да се зарежда с щепсел от контакт с мощност до 7 киловата или в движение чрез регенеративно спиране или директно от двигателя V8.

Plug-in конфигурацията на Temerario осигурява висока мощност и съчетава най-доброто от два двата – емоционален двигател с вътрешно горене и електрификация, ориентирана изцяло към динамиката. Комбинирането на три електродвигателя с високооборотен V8 битурбо бензинов мотор гарантира изключителна реакция, впечатляваща крива на въртящия момент и несравними работни характеристики, включително възстановяване на енергията. Всичко това е съпроводено и от впечатляващ звук. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,7 секунди, а максималната скорост на движение е над 340 км/ч.

Автомобилът може да се шофира в различни режими – градски, извънградски, спортен и състезателен. Движението може да се осъществява изцяло на ток с енергията от батерията – безшумно и с нулеви емисии. Чрез електрификацията новият модел на Lamborghini надминава своите предшественици по отношение на производителността, като в същото време е по-устойчив по отношение на емисиите. Така италианската марка е първа в луксозния спортен сегмент, която предлага напълно хибридизирана гама.

За 2,7 секунди от 0 до 100 км/ч

Всяко шофиране може да се заснеме

Новият модел Lamborghini Temerario показва, че конструкторите са мислили не само за върховото представяне на пътя, но и за хората, които ще бъдат на климатизираните кожени седалки. На таблото пред тях има три дисплея, единият от които е на разположение само на пътника. Осигурено е повече пространство на нивото на краката, раменете и главата. Това ще направи по-комфортно изживяването при всяко пътуване, било то кратко или дълго.

Като допълнително оборудване за пистово шофиране се предлагат черупкови седалки, спортни гуми и олекотени компоненти. Системата Lamborghini Vision Unit позволява достъп до записани телеметрични данни и видеокадри благодарение на три камери и специален блок за управление. С данните от телеметрията водачът може да подобри шофирането си на състезателната писта, да запази на видео най-добрите си моменти и да разчита на допълнителна безопасност с помощта на камерите. Едната камера е разположена отпред над фара, за да заснема пътя или пистата. Друга камера рамкира купето, фокусирайки се върху водача и пътника. Камерата за обратно виждане е монтирана върху капака зад седалките и също показва волана и таблото.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"