Неизвестни лица направиха надпис със спрей боя на метростанция Вулгари в Солун още преди официалното откриване на метрото. На всяка метро станция има полиция и охрана, но някой успя да остане незабелязан и да остави подписа си.
Както "Труд News" писа, зам.-министър на транспорта Никос Тахиас подаде иск за заплахи за саботаж в метрото по време на откриването му, планирано за днес 30 ноември в депото в предградието Пилеа в присъствието на премиерът Мицотакис
Откриването е насрочено за 12:00 часа в събота, и се очаква с много вълнение както от правителството, така и от жителите, които чакат метрото повече от 30 години.
Участъкът от първата линия, който ще бъде открит днес, е 9,6 километра и има 13 станции като по трасето ще се движат 18 свръхмодерни мотриси., които ще се управляват автоматично, но в кабината въпреки това ще има оператор. На пероните са инсталирани автоматични врати за безопасност.
Метрото ще работи от неделя до четвъртък от 5:30 ч. до 0:30 ч. през нощта, а в петък и събота – от 5:30 ч. до 2:30 ч. през нощта.
На всяка станция има каса за издаване на билети, както и общо 104 билетни автомата, които работят както в брой, така и с банкови карти.
От деня на стартирането му до 3 декември пътуването в солунското метро ще бъде безплатно. В продължение на шест месеца цената на единичния билет ще бъде 0,60 евро и е валиден за 70 минути от часа от първото валидиране. Хартиеният билет може да се презарежда до 255 пъти. Има и билет за 10+1 пътувания на цена от 5,80 евро. Предлага се и дневен билет за неограничени пътувания на цена от 2,50 евро.
Персонализирани карти за неограничени пътувания за определен период от време, струват 16 евро за 30 дни, 45 евро за 90 дни и 85 евро за 180 дни. Всички карти за пътуване могат да бъдат издадени по всяко време и са валидни до изтичане на периода.
Издаването на билети, както и таксуването на билети и карти ще е възможно онлайн на специалния портал www.thessmetro.gr.
Отсечката, която ще бъде открита днес, е само първият етап от развитието на солунското метро. В ход е строителството на първото му разширение – в източна посока към квартала Каламария.
Според прогнозите дневният трафик на метрото ще бъде около 254 000 пътници, като се очаква да достигне 341 000 пътници с експлоатацията на разширението на Каламария.
Освен транспортни и икономически ползи, експлоатацията на метрото ще има и ползи за околната среда, с намаляване на емисиите на въглероден диоксид със 137 000 тона годишно, което означава икономии от 25,5 милиона. евро на година.