Сезирах прокуратурата заради програмата за саниране. Това заяви пред БТВ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов.
"Санирането, което заварих, като цяло е добра идея, но трябва да се направят промени в правилата, да се коригират цени. Има констатирани нарушения и съм дал сигнал до прокуратурата. Има съмнения за нарушения и затова съм дал сигнал до прокуратурата, за да провери нещата. Цените са прекомерно високи и необосновани", коментира Попниколов.
По думите му има договори с неосигурено финансиране.
"Първоначалните цени на програмата са били от 290 лв. без ДДС на квадратен метър. Сега са 140 лв.", каза още Попниколов.
Министърът посочи, че отговорност за изчезналите документи на тунел „Железница” на магистрала „Струма” носи председателят на оценителната комисия. Попниколов отрече да е правен опит да се скрие от медиите изчезването на папката, а когато е станало ясно, че я няма, е действано спрямо закона – процедурата е прекратена.
Служебният министър подчерта, че стаята с документите е под видеонаблюдение, а вътре се влиза по минимум двама души. Това значи, че със Стефан Гайтанджиев е имало втори човек, член на оценителната комисия.
По думите му сега липсва част от техническата оферта, която е предмет на оценка. Има вариант друг да е искал това, за да компрометира фирмата. Сигналът на АПИ е, че липсват документи на един от участниците, не е посочено от кой, добави той.
Той уточни, че сега предстоят жалби за спиране на процедурата и ще има наново обявена процедура.
Според мен това е саботаж срещу работата на Пътната агенция, на МРРБ и на цялото служебно правителство, категоричен е Попниколов.
Според него прекратяването на процедурата няма да доведе до загуба на европейски средства, но участъкът на Кресненското дефиле е по-голям проблем. Там по думите му нещата са много забавени и се рискуват 2 млрд лв . – стойността на цялата магистрала. Един километър магистрала ако не е завършен се губят парите за всичко построено до сега, уточни регионалният министър.
Казусът в дефилето е свързан със специалния статут на района. „Ноември беше направена процедурата за идеен проект, а всеки знае, че там е защитена територия и трябва бързо да се направи ОВОС. Обвинявам всички, които са се занимавали с това през последните 10 години. Защо се е чакало толкова, след като се знае, че там е най-тежкият участък на магистралата”, заяви Попниколов.
Той е категоричен, че няма да подава оставка. Къде беше камарата на строителите когато нямаше нито един договор за строителство миналата година. Те са загрижени за техните членове и искат моята оставка и заради политически натиск. Не знам от коя партия, може и от всичките.
Предшественика си той обвини за това, че няма осигурени пари за ремонтите на тунелите „Ечемишка” и „Витиня”. Опитах да поискам пари от финансовото ведомство и ми отказаха, преструктурирахме бюджета на АПИ поне да довършим двете тръби, добави той. Проверката по тунелите приключиха и има спешни мерки, които се изпълняват в момента.