“Мълнията” на Maserati лети със 761 к. с.
Три електромотора движат Gran Cabrio Folgore
За 2,8 сек от 0 до 100 км/ч
Най-бързият кабриолет с електрическо задвижване в света Maserati Gran Cabrio Folgore вече е в България. Това е най-новият и най-високотехнологичен продукт на легендарната италианска марка, която на 1 декември чества 110-ата си годишнина.
Folgore (италианската дума за мълния) отбелязва изцяло електрическите модели на Maserati. Откритият модел Gran Cabrio споделя задвижващата техника на вече присъстващия българския пазар модел Gran Turismo Folgore. Ето някои впечатляващи данни - 761 конски сили максимална мощност, 2,8 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч, и 290 км/ч максимална скорост. Тези динамични характеристики са съчетани с най-добрите достижения на италианския дизайн, мек сгъваем покрив и четири пълноценни места. Резултатът е един от най-вълнуващите съвременни гран туризмо автомобили.
Задвижването e базирано върху технологии, първоначално разработени и тествани в електрическата Formula E. Автомобилът ползва иновативна 800-волтова архитектура, която позволява бързо зареждане с мощност до 270 кВт. Само 5 минути са необходими при спиране на бърза зарядна станция с постоянен ток, за да се влее в батерията енергия за пробег от 100 км.
Три мощни 300-киловатови електромотора с постоянни магнити осигуряват максималната комбинирана мощност от 761 конски сили, максимален въртящ момент от 1350 Нм, максимална скорост от 290 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 2.8 секунди. Литиево-йонната батерия с капацитет 92,5 кВтч съдържа енергия за 447 км пробег при средна консумация 22.4 кВтч/100 км.
Два от електромоторите са монтирани отзад, задвижвайки индивидуално всяко от задните колела. Това позволява много ефективно векторно разпределение на въртящия момент. На практика резултатът е като от ползването на сложен електронно контролиран диференциал с много по-прецизен контрол. Третият електромотор задвижва предните колела. Всеки от моторите се управлява индивидуално, което позволява движение само със задно предаване или със задвижване на четирите колела.
Кабриолетите са неразделна част от историята на Maserati още от 1931 година насам, когато излиза Maserati 4CS. Новият модел Gran Cabrio Folgore продължава тази почти вековна традиция. Мекият покрив се сгъва само с един жест за 14 секунди (може и в движение при скорост до 50 км/ч). В сгънат вид покривът е компактен и оставя достатъчно място в багажника за чантите на пътниците. Покривът се предлага в пет цвята, а управлението му е възможно не само с докосване на сензорния екран, но и с обикновен жест с плъзгане на пръста и задържане.
Като подсигуряване за студеното време има вградена в седалките система за затопляне с горещ въздух в зоната на врата седалката на водача и предния пътник. Тази система е серийна за всички версии и може да се регулира в три различни степени на интензивност.
Електрическият кабриолет идва с необикновена комбинация от по-големи задни (21/295/30) и по-малки предни колела (20/265/35). Това решение подобрява още повече пътното поведение.
Спортен звук като от V8
Литиево-йонната батерия на Maserati Gran Cabrio Folgore се произвежда в Торино в завода Mirafiori. Тя има Т-образна форма, така че модулите є да не се намират под седалките, и не увеличава височината на автомобила. Ниският център на тежестта подобрява допълнително пътното поведение.
Емблематичният спортен саунд на Maserati също не е пропуснат. Аудиоинженерите са съчетали характерния звук на електромоторите и инверторите с типичния рев на един бензинов мотор V8 в най-добрите традиции на марката. Водачът може да избира между различни режими на шофиране, като в двата най-спортни има функция Launch Control за светкавични стартове без превъртане на колелата.
Мултифункционалният волан е с вграден старт-стоп бутон отляво. Отдясно има огледално разположен бутон за избор между петте режима на шофиране и активиране на предлаганото като опция пневматично окачване. Стандартни са олекотените спортни педали с алуминиеви опори за крака. Кокпитът е дигитален с три сензорни дисплея, като контролният за водача е комбиниран с Head-up дисплей в челното стъкло.