Най-луксозният Volkswagen

1

От две коли Volkswagen направи една. На мястото на спрените от производство VW CC и VWPhaeton на върха в портфолиото на германската марка се появава Arteon. Нов модел, ново име, нов късмет. С дължина 4,86 м, снижаващ се покрив, четири врати и голям капак на багажника автомобилът изглежда като спортен гран туризмо отвън. В същото време отвътре разполага с големия обем и функционалността на фастбек. Типично за Volkswagen луксозната изработка се съчетава с практичността, за да може тази комбинация да спечели едновременно разума и сърцето на потребителите.

Arteon, също като новия Passat, е построен върху модулната платформа MQB на Volkswagen за коли с напречно разположени двигатели. Дългото разстояние от 2,84 м между предната и задната ос осигурява конфигурация с много пространство в пътническата кабина. Конструкторите обещават, че пътниците на задните седалки ще се чувстват достатъчно комфортно и ще разполагат с разточително място за краката – повече, отколкото при Passat, защото междуосието е с 6 см по-дълго и следата е разширена. Багажникът също голям с вместимост 563 л, която се увеличава до 1557 л при сгъване на облегалките.

Общата дължина на каросерията от 4,86 м гарантира мускулести и стегнати пропорции с къси надвеси. На габарити Arteonе с почти 10 см по-дълъг от комбито Passat Variant и с 6 см по-дълъг от досегашния VW CC. С широчина 1,87 м и височина 1,43 м автомобилът стои много атлетично върху асфалта като спортна бизнес лимузина. Предницата е ниска и широка, задницата е мощна с мускулести калници и изпъкнали арки над колелата с диаметър от 18 до 20 инча. Arteonведнага се набива на очи с характерното оформление на предната си част. Капакът е дълъг, като покрива отчасти калниците, фаровете и решетката. Напречните лайстни се простират по цялата широчина, като преминават в дневните светлини.

Със своята авангардна стилистика, спортен чар и функционалност новият флагман на Volkswagen предлага качества, за които повечето водачи си мечтаят. За задвижване купувачите могат да избират между шест високоефективни TSI и TDI двигатели с мощност от 150 до 280 конски сили. Моторите са с четири цилиндъра и работен обем до 2,0 л, като работят с най-модерна технология на принудително пълнене с един или два турбокомпресора и директно впръскване на горивото. Архитектурата позволява на по-късен етап под предния капак да се появи и агрегат V6 или 5-цилиндров турбо двигател.

При пазарния старт ще бъдат налични двулитров дизел в три нива на мощност – 150, 190 и 240 конски сили, плюс 1,5-литров бензинов двигател (нова разработка със система за изключване на цилиндри“ със 150 конски сили и двулитров с 280 коня. Разумният работен обем на моторите и новите технологии гарантират нисък разход като за почти 5-метров луксозен автомобил. Очаква се 190-те дизелови коня да пият само по около 5 л гориво на 100 км.По-мощните варианти ще бъдат оборудвани серийно с двойно предаване и автоматична трансмисия с двоен съединител, която като опция може да се монтира и на версии. При базовите модели скоростната кутия ще е механична, а задвижването – на предните колела.

По отношение на вътрешното оборудване кокпитът, седалките и контролните инструменти са познати от новия Passat. Основният прибор е цифрофизиран и дава възможност за индивидуално програмиране на изображението. Големият 9,2-инчов дисцплей на новата инфо-развлекателна система е поставен под елегантно гланцово стъкло и позволява управление с жестове.

Водачът е улеснен от много на брой електронни асистенти, сред които изпъкват три нови системи. Последното поколение адаптивен темпомат вече съобразява фактори като ограниченията и информацията за маршрута, като адаптира автоматично скоростта към тях. Благодарение на GPS сензора на навигационната система и данните за пътната отсечка, новите динамични светлини за завой разполагат предварително с информация за промяната на траекторията и осветяват завоя преди водачът да завърти волана. Разширени са функциите на астистента за внезапно спиране в случай на поява на здравословни проблеми у водача. Тогава системата не само намалява скоростта до предварително заложеното ограничение, но и насочва автомобила в най-дясната бавна лента, ако движещите се отзад превозни средства позволяват.

Три нива на оборудване

Новият Arteon ще се предлага в три нива на оборудване. Базовата версия съчетава висококачествения автомобил с конкурентна за луксозния клас цена. По-високата версия Elegance е по-атрактивна с хромирани огледала и лайстни, задни LED светлини с динамични мигачи, тапицерии от алкантара с контрастни шевове, отопляеми предни седалки и алуминиеви педали. Върховият вариант R-Line (на снимката) веднага ще легне на сърцето на ценителите с кожения спортен волан, хромираните ауспуси, спортните брони, неръждаемите прагове с надпис R-Line и първокачествената кожена тапицерия. Тук акцентът пада ударно върху спринтьорските възможности на автомобила и атрактивния му вид.

Купувачите имат възможност да конфигурират оборудването по свой вкус и да индивидуализират автомобила си така, че да се отличава от останалите модели в гамата.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"