Corvette Z06 излиза с 680 конски сили от високооборотен двигател без турбини
Моторът се развърта до 8600 оборота
Зелените политици на Европейския съюз сигурно ще почервенеят от възмущение, когато зърнат това бензиново чудовище с американски паспорт. Пърформанс моделът Corvette Z06 ще заръфа асфалта след броени месеци със силата на 680 коня, генерирани по добрата стара технология с атмосферно пълнене.
На принципа “няма турбини, няма проблеми” американските инженери инсталират в Corvette Z06 най-мощния атмосферен мотор V8 за сериен автомобил. Той е изработен изцяло от алуминий с концепцията да се развърта до много високи обороти. Работният му обем е 5,5 л за разлика от стандартния за модела - 6,2 л.
Максималният въртящ момент от 623 Нм се достига при 6300 оборота. Това обаче не е пределът за развъртане на коляновия вал, който продължава чак до 8600 оборота. Пълната мощност в размер на 680 конски сили е налична при 8400 оборота.
Тази високооборотна оргия не може да се сравни с нищо друго, което не се захранва с принудително пълнене. За безпроблемното функциониране на задвижващата система е нужно сериозно количество охлаждащ въздух, което налага промените в предната част на модела. Новата броня насочва щедър въздушен поток към главния радиатор. Той е един от общо петте охладителя в автомобила. По-големите въздухозаборници увеличават широчината с 9 см и също спомагат за загребването на по-мощни охлаждащи струи.
Нова е и задната броня, в която са интегрирани четири внушителни ауспухови тръби. Конструкторите са работили две години по изпускателната система, за да я адаптират към високите натоварвания и да направят звука от работата на двигателя крайно вълнуващ.
Най-мощният атмосферен двигател V8 в серийна кола движи най-големите колела, монтирани някога на Corvette. Алуминиевите са 20-инчови с гуми 275/30 отпред и 345/25 отзад. Опционално се предлагат магнезиеви джанти, които са с 20 кг по-леки. Редица подобрения по ходовата част, спирачките и аеродинамиката допринасят за върховото представяне. С опционалния пърформанс пакет притискателната сила към колелата се увеличава с 330 кг при движение с 300 км/ч.