Най-популярният круизър еволюира (почти) до лек автомобил

Honda Gold Wing разполага с 6-цилиндров двигател и 7-степенна трансмисия

Новата 2018 година ще бъде специална за почитателите на пътуването върху две колела, защото точно за старта на мотоциклетния сезон през пролетта в България ще пристигне новият модел на най-популярния круизър на планетата – Honda Gold Wing. Тази впечатляваща машина вече четири десетилетия задава стандарта в най-високия клас, превръщайки се в еталон за дизайн, динамика и качествена изработка.

С развитието на технологиите двуместният круизър еволюира (почти) до лека кола.  Някои от характеристиките на Gold Wing звучат така, сякаш се отнасят за нов модел спортен автомобил - шестцилиндров двигател с четири режима на работа, седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, старт-стоп система, круиз контрол, навигация, инфо-развлекателна система с интеграция на смартфони, USB изход, Bluetooth връзка, 7-инчов TFT дисплей, асистент за потегляне по наклон. Мотоциклетният флагман на Honda разполага с най-модерни технически разработки и никога не се е намирал в по-добра форма.

В крак с актуалните тенденции в бранша новият Gold Wing излиза с олекотена конструкция с  алуминиева двойна тръбна рама и с по-компактни размери. Моделът се предлага в стандартен (2,48 м) и Tour вариант (2,58 м) с куфар. В зависимост от версията теглото е намалено до 48 кг и стандарното изпълнение тежи 365 кг без течности. Двигателят и рамата са разработвани заедно, за да осигурят перфектна позиция на ездача при намалените габарити.

Алуминиевата рама обхваща предната вилка, което дава възможност двигателят да бъде изнесен напред и предното колело да може да се движи нагоре-надолу във вертикална равнина за по-добър контрол и стабилност. По електронен път се регулират настройките на окачването, което е с телескопична вилка с антипотъваща система отпред и Pro Link отзад.

Новият 6-цилиндров двигател боксер с вграден надлъжно колянов вал спомага за оптимално разпределение на теглото и отличен баланс. За подобряване на процеса на газообмена се грижат по четири клапана и един разпределителен вал на цилиндър. Командите на ездача за подаване и отнемане на газ се подават с електронната система Throttle by Wire.

Почитателите на механичното превключване на предавките разполагат с нова серийна 6-степенна трансмисия. Също нова е опционалната  автоматична DCT (Dual Clutch Transmission) кутия със 7 предавки, чиято работа собственикът може да настройва според желанията и настроението си. Нейните предимства са бързата и плавна автоматична смяна на предавките без намесата на водача. И двете трансмисии разполагат с предавка за заден ход. При какви обороти се извършва превключването на 7-степенната кутия зависи и от зададения режим на движение, който променя параметрите и на двигателя, окачването, спирачната система и сцеплението. Четирите режими са TOUR, SPORT, ECON и RAIN, подходящи съответно за комфортно дълго пътуване, спортно каране, икономично движение и мокър асфалт.

Новият 6-цилиндров двигател с водно охлаждане има работен обем 1833 куб. см със 73 мм диаметър и 73 мм ход на буталото. Мощността му е повишена от 118 до 126 конски сили, а въртящият момент се увеличава от 167 на 170 Nm (при 4500 оборота). Въпреки че вместимостта на резервоара за гориво е намалена до 21 л, благодарение на оптимизирания двигател и понижената маса на мотоциклета с едно зареждане се изминава същото разстояние като при стария модел.

По отношение на гумите - предната е 18-инчова с размер 130/70, а задвижващата задна гума е 16-инчова 200/55. Двойната комбинирана спирачна система D-CBS работи с 6-бутален спирачен апарат и 320-милиметров двоен диск отпред, а отзад апаратът е 3-бутален с 316-милиметрови дискове. С удобната позиция за езда, комфортното окачване и мощния си мотор новият Gold Wing напълно опрадава славата си на най-популярния круизър в света, защото никога досега пътуването на дълги дистанции не е било толкова вълнуващо и приятно.

Освен това мотоциклетът е оборудван и с редица удобни функции като челно стъкло с електрическо регулиране. В голямата багажна кутия се побират две интегрални каски, а заедно със страничните багажни отделения вместимостта достига 110 л. Въздушната възглавница, круизконтролът и изключително удобните седалки допълват картината на новия модел, който ще паркира в мечтите на всички притежатели на шофьорска книжка с Категория А.

Apple Car Play за първи път на две колела

Новият модел Honda Gold Wing е първият в света мотоциклет, който предлага функцията Aple Car Play. Тя работи по-различно, отколкото при леките коли. Ездачът свързва своя iPhone чрез USB изход в куфара в задната част или в кутията за вещи отпред.

Музиката се слуша от вградени в каската или стандартни слушалки с Bluetooth. Изображението на приложението излиза на цветния 7-инчов екран на таблото между ръкохватките. Той не е със сензорно управление, затова ездачът използва бутоните на лявата ръкохватка или на контролния панел върху резервоара. Цветният TFT дисплей с 8 нива на яркост се настройва автоматично според светлината и показва също така навигационни карти, съобщения и данни от работата на машината.

Мотоциклетът разполага с функцията Smart Key за безключов достъп. Когато собственикът с дистанционното в джоба се доближи до машината, отделенията за багаж се отключват автоматично, активират се и LED светлините.

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"