Партнира си с Елена Петрова - Фани
Ники Илиев се завръща на театралната сцена след 10 години със спектакъла "Осъдени души" на Димитър Димов. В главната роля на отец Ередия той ще си партнира с Елена Петрова - Фани Хорн. Спектакълът е най-новото заглавие в афиша на Драматично-куклен театър "Васил Друмев" - Шумен, а премиерата е в петък. Драматизацията е на Бойко Илиев, който за втори път поставя "Осъдени души" /първия път пиесата е играна 5 сезона в Народния театър б.а./.
Снимки: Цветелина Георгиева
Предложението да поеме главната роля Ники Илиев приел от баща си на път за Италия за кинофестивал: "Обади ми се баща ми и разговора беше - гледах новия ти филм и мисля, че почваш да играеш по-добре, играта ти се развива. Искаш ли да играеш отец Ередия?" Първо мислел, че се шегува, после се разбрали, споделя, че ако било друг жанр, щял да откаже. За него случващото се е сбъдната ученическа мечта, защото в 10-11 клас прочел романа и още тогава много искал като възрастен да изиграе ролята.
"С удоволствие се връщам за втори път да поставя "Осъдени души" вече на шуменска сцена. Този роман ни дава сили, че има толкова силни хора и толкова е силна всъщност прераждащата сила на любовта, която може да прероди всеки от нас, ако ние усещаме тази любов, стигаща да саможертва", коментира дни преди премиерата драматургът.
Елена Петрова бе откровена, че за пореден път режисьорът Илиев я хвърля в трудни и сложни бездни, "но ми харесва да потъвам в тях, защото откривам други светове, които съществуват в мен". По думите й публиката ще види роля, изиграна със сърце, душа, истински. "Щастлива съм за партньорството с Ники Илиев, познаваме се отдавна, приятели сме, но никога не сме се срещали на театралната сцена или снимачна площадка", сподели тя. С Любомир Ковачев, който играе д-р Жак Мюрие, са били партньори в спектакъла "Антихрист".
По време на репетициите Илиев стриктно държал на всяка реплика от романа. Недопустимо е Димитър Димов да бъде дописван, категорични са актьорите.
Директорът на шуменския театър Димитър Димитров предрича дълъг живот на спектакъла.