Николай Рашов, Съюз на международните превозвачи: Следващите седмици ще са решаващи за пакета "Мобилност"

Разочароващ резултат за България след гласуване по пакета "Мобилност" в Страсбург. Транспортната комисия на Европейския парламент отказа да изтегли текста и идната седмица вероятно ще даде мандат за преговори с Европейската комисия и Европейския съвет. Фактът, че комисията реши да го гласува и да преоцени подкрепата си говори, че в текста има недоизгладени детайли, а ние преди време алармирахме за това, коментира Николай Рашов от Съюза на международните превозвачи по БТВ.

"Единственият път пред комисията е да започне т. нар. институционални преговори, което е и единственият период, в който се изменят текстовете. Има притеснения за цялата транспортна индустрия в Европа, не само в България", смята той.

Следващите няколко седмици ще са решаващи за пакета, можем да бъдем част от решението при преговорите, обясни още Рашов.

Един от проблемните текстове касае връщането на камиона. Това е огромен проблем за бранша. Въпросният текст задължава тира да се връща на мястото на регистрацията си на всеки 4 седмици, поясни той.

По експертни оценки българските камиони, които се движат по европейски превози, са около 28 хиляди. Според нас от тях около 10% ще има възможност да се натоварят, останалите ще трябва да се приберат празни - директен разход за транспортната компания. А най-страшното е, че това са допълнителни вредни емисии във въздуха ненужно изпускане, заяви Рашов.

Освен това той обясни, че у нас повечето фирми са семейни и адаптацията ще е сложна и накрая може да има оскъпяване за крайните потребители. Освен връщането на камиона, според него, трябва да се коригира и текстът за забраната за почивка в тира. По думите му има доклад, който ясно показва, че има недостиг на обезопасени паркинг пространства за камиони, както и че в част от тях няма добри условия за водача.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"