Балнео и СПА дестинациите ще привлекат повече туристи и ще допринесат за популяризирането на богатството от минерални води на България. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в Сандански, където представи проекта за 7 СПА и балнео дестинации. Те са разработени от Министерството на туризма и обхващат 58 населени места в цялата страна.
Основна цел на балнео и СПА дестинациите е чрез тях на потребителите и бизнеса да бъде предложена цялостна услуга на високо ниво, посочи министър Ангелкова. Тя поясни, че в началото на годината беше създадена и тематична работна група, която да надгради предложенията на министерството. В нея участват представители на бранша, както и външни експерти с доказан опит и активна позиция за развитието на СПА туризма у нас.
7-те балнео и СПА дестинации, обсъжданите в момента 12- винено-кулинарни маршрута, както и утвърдените вече 8 културно-исторически ще дадат на всеки турист възможност за избор сред богата палитра продукти, които са интересни през четирите сезона, коментира министърът.
Очакваме със съдействието на бизнеса до есента проектът за 7-те балнео и СПА дестинации да бъде финализиран. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на страницата на Министерството на туризма и на платформата iLoveBulgaria.
Дестинациите ще бъдат включени в рекламните каталози за популяризиране на страната, както и в кампаниите, с които представяме България, каза министър Ангелкова. СПА и балнео маршрутите ще са от изключителна полза за популяризирането на България, ще са в помощ и на общините за промотирането на продуктите, които регионът им предлага. Тя посочи, че важен фактор за успешното развитие на здравния, СПА и балнео туризъм са и лечебните курорти, които в страната са 54, а министерството е сертифицирало 48 балнеолечебни, СПА и уелнес центрове.
Вече имаме положителен пример с културно-историческите дестинации, които министерството създаде, коментира министърът. Обектите, включени в тях отчитат до 80% ръст в посещаемостта. Платформата iLoveBulgaria също привлича много посетители към туристическите атракции. Очакваме след като бъдат финализирани и започне рекламирането им, през следващата година да видим ефекта от СПА дестинациите, каза министър Ангелкова. Тя съобщи, че от юни стартира много широка интегрирана комуникационна кампания в 16 държави, които са целеви пазари за туризма на България.
За утвърждаването на СПА и балнео дестинациите на България предстоят още кръгли маси с местните власти и бранша. На представянето им в Сандански участваха Кирил Котев, кмет на община Сандански, Антоанета Янчева - заместник областен управител на област Благоевград, както и десетки представители на бизнеса. Министърът благодари на кмета за домакинството и на всички участници, с които с общи усилия промотираме бално е СПА туризма.
Г-н Котев заяви, че общината има много добро сътрудничество с министъра на туризма, което оказва положително влияние за развитието на региона.