Нов свидетел срещу Boeing: Компанията скри съмнителни части от регулаторите

Нов свидетел срещу Boeing обвини изпадналия в затруднение производител на самолети, че е скрила доказателства за използването на съмнителни материали в самолетите си. Тези показания идват часове преди главният изпълнителен директор на компанията да даде показания пред Конгреса.

Сам Мохоук, инспектор по осигуряване на качеството на компанията в Рентън, Вашингтон, твърди, че е бил инструктиран от своите ръководители да скрие доказателства от регулаторите.

Boeing беше обект на интензивно наблюдение от страна на регулаторите след поредица от инциденти. Включително ужасяващото взривяване на панела на кабината на един от самолетите му. Това предизвика нови въпроси относно качеството и безопасността.

Дейв Калхун, главен изпълнителен директор на групата, трябва да се изправи срещу сенаторите на изслушване по-късно днес. Той вече обяви планове да се оттегли по-късно тази година.

Boeing е предоставил план за подобряване на качеството на Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) и твърди, че служителите са били насърчени споделят опасенията си относно безопасността и качеството в завода.

Но разказите от вътрешността на съоръженията на Boeing продължават да повдигат допълнителни въпроси. По-рано този месец Guardian съобщи за твърдения, че най-голямата фабрика на фирмата е в „режим на паника“.

Информатори, включително Сам Салехпур, настоящ инженер в Boeing, и Рой Ървин, бивш изследовател по качеството, излязоха публично с обвинения относно безопасността през последните месеци.

„Това е култура, която продължава да дава приоритет на печалбите, да налага ограничения и да пренебрегва своите работници“, каза за Boeing сенатор Ричард Блументал, председател на постоянната подкомисия по разследвания на Сената. „Култура, която дава възможност за отмъщение срещу тези, които не се подчиняват на крайния резултат. Култура, която отчаяно се нуждае от ремонт."

Той сподели свидетелствата на Сам Мохоук, който заявил, че е бил свидетел на системно незачитане на документацията и отчетността на несъответстващи части.

В доклад, публикуван от комисията, Мохоук казва, че работата му с несъответстващи части е станала значително по-сложна и взискателна след възобновяването на производството на 737 Max - най-продаваният търговски самолет на Boeing, през 2020 г. Производството беше спряно след две катастрофи, през 2018 и 2019 г., в които загинаха 346 души.

Мохоук твърди, че броят на докладите за несъответствие е скочил с 300% в сравнение с дните преди заземяването на производството на Max. Програмата 737 е загубила части, които са били умишлено скрити от FAA по време на една проверка, твърди той.

Мохоук подаде свързан иск през юни до Администрацията по безопасност и здраве при работа, федерален регулатор.

„Получихме този документ късно вечерта в понеделник и преглеждаме твърденията. Ние непрекъснато насърчаваме служителите да съобщават за всички опасения, тъй като наш приоритет е да гарантираме безопасността на нашите самолети и летящите хора", отговориха от Boeing относно новите обвинения. 

Калхун ще признае недостатъците, но ще се стреми да подчертае усилията на компанията да се подобри.

„Много е казано за културата на Boeing. Чухме тези опасения силно и ясно. Нашата култура далеч не е перфектна, но предприемаме действия и постигаме напредък“, ще каже Калхун в писменото си изявление, разкриват от The Guardian.

Блументал нарече изслушването "момент на разплата" за Boeing.

„Boeing трябва да спре да мисли за следващото обаждане за печалба и да започне да мисли за следващото поколение“, ще каже Блументал във вторник.

Националният съвет за безопасност на транспорта заяви, че четири ключови болта липсват от самолета на Alaska Airlines, който претърпя взрив във въздуха през януари. Министерството на правосъдието е започнало наказателно разследване на инцидента.

Миналата седмица Майкъл Уитакър, ръководител на FAA, каза, че агенцията е била „прекалено свободна“ в надзора на Boeing преди инцидента на 5 януари. Той забрани на компанията да разшири производството на Max.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"