Активно окачване регулира каросерията спрямо всяка дупка и неравност по пътя
Франция отново ще произвежда голяма лимузина. С красив дизайн, луксозно оборудване и електрическо задвижване новият модел DS9 влиза смело във високия клас. С дължина 4,93 м и междуосие 2,90 м автомобилът предлага комфортно настаняване и разточително пространство. Очаква се един от първите пътници на борда да бъде президентът Еманюел Макрон, който в момента се вози на актуалния флагман на марката – големия кросоувър DS7 Crossback.
Дизайнът на лимузината не е толкова радикален, както на някои други модели DS. Конструкторите са търсили баланс между ефектна визия, тежест и престиж. Като знак на приемственост със знаменития модел Citroen DS от 50-те години на миналия век в двете странични части в задния край на покрива са инсталирани светлини, припомнящи мигачите на първия DS.
Пътническата кабина е оформена като луксозна ложа. Седалките са облицовани с фина кожа напа и разполагат с функции за масаж, отопление и охлаждане. Таванът е тапициран с алкантара. Като декорации за интериора са използвани елементи от кристал. Обстановката предразполага към релакс и безметежно пътуване в лукс и изтънчен стил в духа на висшата френска мода. Особено внимание е отделено на перфектната шумоизолация, като за тази цел са използвани двойно ламинирани стъкла. За висококачествения звук се грижи хайтек аудиосистема на Focal с 14 тонколони.
Новата лимузина DS9 нямаше да оправдава името си, ако не разполагаше с подходящото окачване. Хидропневматиката от предишните години вече е история, но за сметка на това автомобилът е оборудван със система от активни амортисьори, които също са гарант за меко возене като на летящо килимче.
Окачването е свързано с камерата в челното стъкло, която регистрира неравностите и дупките по пътя и предава съответната информация към компютър. В зависимост от настилката реагират сензорите за регулиране на наклона на каросерията. Така по всяко време автомобилът е в оптимално положение спрямо повърхността и се намалява клатенето и друсането по лоши пътища. Високотехнологичният пакет се допълва от инфрачервена система за нощно виждане, автоматично паркиране и автопилот с водене в избраната лента на магистрала.
Като задвижващи системи DS9 ще предлага вариант Plug-in хибрид с мощност 225 к.с. и електрически пробег 50 км. Очаква се тази модификация да бъде пазарен дебют за модела. Тя комбинира 1,6-литров бензинов двигател и електромотор, които генерират системен въртящ момент от 360 Нм. На ток автомобилът може да развие скорост до 135 км/ч. Ще има и изцяло бензинова версия също с мощност 225 к.с., както и по-спортен хибрид с предаване 4х4 и мощност 360 к.с.