Скоростта на градския транспорт ще се вдигне до 26 км/ч, проучват възможността и за придвижване и по въздух
Предвижда се граждани да разпределят общински средства
С над 380 мерки подобряват София за следващите 30 г.
Сред планираните мерки са такива в насока градския транспорт да стане по-бърз екологичен и удобен. "Визия за София" ще постави като задача на Столичната община средната скорост на придвижване да се вдигне до 26 км/ч през следващите няколко години. Сега средната скорост е 21 км/ч, и то с метрото, а в пиковите часове е 5 км/ч. Ще се осигурят повече превозни средства по линиите, повече обособени трасета на масовия транспорт. Автобусите ще бъдат пускани с приоритет на кръстовища, а разписанията им ще бъдат адаптивни и синхронизирани за да се намалят интервалите между тях, повече ЖП гари и спирки в града. Ще се изследват иновативни възможности като внедряване на въздушен транспорт. Въздушното придвижване на хора в града би допринесло за подобряването на наземния трафик, но изисква изследване както на технологията.
„Визия за София“ ще предложи включването на гражданите в управлението на дейностите на общинския бюджет и въвеждането на регистър, който да показва всяка година къде какво се инвестира и какъв е ефектът от него. Според арх. Георгиев може например 5% от бюджета да отиват за реализиране на идеи на граждани.Ще бъде предложено кварталите да имат свои бюджети и хората сами да дават идеи и да избират например коя градинка или улица да се поправи с приоритет. Предлага се и софиянци да могат да изразят чрез приложение в телефона си позицията си по актуални проблеми на градската среда.
Срещу презастрояването се предлага Столичната община да насочи инвестиционния интерес към обновяване на изоставени територии като бивши военни поделения и производствени обекти. Планира се нов механизъм за формиране на цената за даване на разрешенията за строеж, така че тя да е различна за различните райони на града.
Препоръчва се ново звено в общината да контролира и модерира общинските проекти.
"Визия за София" ще предложи на градската управа такса смет да не се изчислява по квадратурата на жилището, както е сега, а по реалното количество отпадъци, които произвежда едно домакинство. "Анонимността на отпадъците пречи да се разбере кой къде колко изхвърля", посочи Георгиев. Той даде като успешен пилотен проект обособяването на три жилищни блока в кв. "Надежда", които имат свои контейнери с ключ. Там няма разхвърляни боклуци, а разделното събиране се е увеличило значително.