Ново предупреждение за авиокомпаниите: Рулят на определени самолети Boeing 737 може да блокира

Федералната авиационна администрация съобщи във вторник, че отправя ново предупреждение за безопасност за авиокомпаниите. То е относно потенциално ограничено или блокирано движение на руля на определени самолети Boeing 737. Действията идват след като служител по безопасността призова агенцията да предприеме действия.

Националният съвет по безопасност на транспорта на 26 септември издаде спешни препоръки за безопасност на Boeing и FAA, след като проучи потенциала за проблеми с руля в около 737 самолета, което накара FAA да свика съвет за преглед на коригиращи действия.

Препоръката на NTSB дойде, докато те разследва инцидент от февруари, включващ United Airlines (UAL.O).

Предупреждението за безопасност насочва пилотите и операторите на авиокомпании да преразгледат процедурата на Boeing за реагиране при блокиран рул. FAA каза, че ще събира данни в резултат на препоръчителната проверка и разследване, но не планира да предложи директива, която да изисква от авиокомпаниите да сменят частите, които могат да блокират руля.

Миналата седмица NTSB каза, че повече от 40 чуждестранни оператори на Boeing 737 може да използват самолети 737 или 737 от следващо поколение с компоненти на руля, които биха могли да представляват риск за безопасността.

FAA каза, че сигналът предоставя информация за съществуваща автоматизирана проверка на системата на кормилото, „която би идентифицирала ограничено или блокирано движение на руля по време на подход преди кацане“ и каза, че авиокомпаниите трябва да предупреждават пилотите, че кормилото „може потенциално да блокира или да бъде ограничено по време на полет или по време кацане поради влага, която може да се натрупа и замръзне."

NTSB каза, че 271 засегнати части може да са били инсталирани на самолети в експлоатация, които летят за най-малко 40 чуждестранни въздушни превозвачи, както и 16, които са били инсталирани на регистрирани в САЩ самолети, а до 75 може да са били използвани при инсталация след продажбата.

Boeing през август информира засегнатите 737 оператори за „потенциално състояние с задвижващия механизъм за насочване на руля“ в това, което е известно като мултиоператорско съобщение.

Boeing заяви във вторник, че продължава да работи под надзора на регулаторите и е "напомнил на операторите за правилните действия, които екипажите трябва да предприемат, ако срещнат ограничение на кормилото".

NTSB разследва инцидент през февруари, при който педалите на кормилото на United 737 MAX 8 бяха блокирани в неутрално положение по време на кацане на международното летище Newark Liberty в Ню Джърси. Няма пострадали сред 161 пътници и екипаж, припомнят от Reuters.

United заяви миналия месец, че въпросните части за управление на кормилото са били използвани само в девет от неговите 737 самолета, първоначално построени за други авиокомпании, и че всички компоненти са били премахнати по-рано тази година.

FAA разкри във вторник, че през март Boeing 737 MAX на Aeromexico е имал ограничение на педала на кормилото, придружено от забележим звук и усещане в пилотската кабина. Aeromexico не коментира веднага.

По-рано NTSB разкритикува Boeing, че не е информирал United, че получените самолети 737 са били оборудвани със задвижващи механизми, „свързани механично със системата за управление на руля“, и изрази опасения, че други авиокомпании не са знаели за тяхното присъствие.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"