Ода на радостта

BMW M850i xDrive е колата от мечтите на автомобилните маниаци

„Осмицата“ на BMW е истинска легенда. Първото поколение на модела (1989 – 1990 г.) спечели сърцата на ценителите като „спящата красавица“ заради чудния си дизайн и подвижните фарове, подобни на затворени очи. Отскоро има нова „осмица“, която пак е красива, пращи от сила и гледа пътя сърдито с тесните си лазерни „очи“.

Всички автомобили от актуалната гама на BMW са мощни и бързи, но M850i xDrive е „черешката на тортата“. Това е чистокръвна спортна порода със зашеметяваща визия и брутална динамика. С две думи – кола мечта, която ще се явява в сънищата на феновете на високите скорости.

Ниска (1,34 м), широка (1,90 м), дълга (4,85 м) и солидна (1890 кг) новата Серия 8 създадена за каране, каране и пак каране. С конфигурация 2+2 места и багажник с вместимост 420 л „баварецът“ е бърз бегач на къси и дълги разстояния, като с изминаването на всеки метър показва на водача какво означава „радост от шофирането“. Популярното мото на BMW тук достига друга орбита и звучи като „ода на радостта“ за сетивата на всеки, който цени автомобилната естетика и динамика.

Когато ключът е в джоба ти, всяко приближаване до автомобила предизвиква вълнение, сякаш е за първи път. Агресивният дизайн привлича магнетично погледите. Ниската каросерия е с дълго междуосно разстояние (2,82 м) и къси надвеси. Карбоновият покрив се снижава елегантно назад, образувайки две вдлъбнатини като при състезателните автомобили. В изпъкналите калници се въртят красиви 20-инчови джанти с различни по широчина гуми - 245 отпред и 275 отзад. Широката и висока задна част е като „прорязана“ от тесните светлини, в бронята има вертикални отвори за въздух, а дифузьорът е впечатляващ с големите овални ауспухови тръби. Ефектната визия е комбинирана с ефективна аеродинамика за върхово представяне на асфалта. По тази причина дъното на автомобила е изцяло затворено за по-малко въздушно съпротивление.

Отвътре „осмицата“ е подобаващо луксозна. Разкошните кожени седалки предлагат удобно настаняване и добра странична опора за бързо каране в завои. Задните места изглеждат примамливо, но са неудобни за възрастни. Отпред обаче мястото е в изобилие. Водачът държи в ръце компактен спортен волан с дебела мека кожена облицовка и планки за смяна на предавките. Централната конзола е като произведение на изкуството – коженият лост е с кристална ръкохватка, а всичко блести в хром, метал и черен лак. Таблото е изцяло кожено. Специален цветен дисплей служи за климатичната инсталация, който се намира под основния 12,3-инчов екран на мултимедията. Той показва брилянтни изображения и навигационни карти с триизмерна визия. Менюто за управление на различните функции не създава трудности, като работата с него е неочаквано интуитивна.

Централният приборен инструмент зад волана е изцяло дигитален с диаметър 10,25 инча. Естествено, изображенията на него са различни в зависимост от избрания режим на шофиране. Специален индикатор информира какъв въртящ момент и колко конски сили от общата мощност се използват в конкретния момент. По-високо, директно пред очите на водача се намира Head-up дисплей, който показва по-големи и по-контрастни цветни изображения.

 

 

530 коня вилнеят с променлив звук

Сърцето и душата на BMW M850i xDrive е нов битурбо двигател V8 с работен обем 4,4 л, оборудван с филтър за твърди частици. Той генерира максимална мощност 530 к.с. при 5500-6000 оборота и максимален въртящ момент 750 Нм при 1800-4600 оборота. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,7 секунди – също колкото наточеното Porsche 911 GT3. Традиционно за BMW максималната скорост е ограничена по електронен път до 250 км/ч, защото двигателят недвусмислено показва, че има потенциал за доста по-сериозни скоростни подвизи. В сравнения с досегашния мотор V8 инженерите са успели да получат 68 конски сили повече при същото тегло на агрегата.

В зависимост от избрания режим на движение се променя звукът на „бавареца“. Изпускателната система с активно управление на клапите променя рева, който излиза от ауспуховите тръби. Още в режим „Комфорт“ автомобилът реагира при най-слабото докосване на газта. А в режими „Спорт“ и „Спорт+“ нещата стават брутални. Колата „лети“ по асфалта, моторът работи в горния диапазон на оборотите, 8-степенният автоматик сменя предавките светкавично с подаване на междинна газ при понижаване. Така звучи „одата на радостта“, която може да бъде опасна за шофьорската книжка на водача и гумите върху джантите. Благодарение на информацията от навигационната система трансмисията „знае“ най-добрите параметри за излизане от завоите, така че работата на водача става още по-лесна.

 

 

Всички колела завиват заедно

Електронните системи и интелитентното двойно предаване xDrive имат сериозни заслуги за това огромният ресурс на двигателя да не се губи между колелата и пътя. На хубав асфалт BMW M850i xDrive показва образцово пътно поведение. Този „баварец“ определено не обича дупките, но преодолява неравностите удивително комфортно благодарение на дългото си междуосие и адаптивното окачване.

Сравнително дългата каросерия не затруднява маневрирането, защото серийно автомобилът е оборудван с четири завиващи колела. Те намаляват радиуса на завой и улесняват паркирането. При скорост до 72 км/ч (в спортен режим – до 90 км/ч) задните колела завиват в противоположна посока на предните, а над 100 км/ч всички колела завиват в една и съща посока за още по-прецизно следване на зададената с волана траектория.

За още по-комфортно возене на пътниците се предлага електронна стабилизация на каросерията, която неутрализира накланянето при бързо каране в завои. Всички системи за безопасност, комфорт, свързаност и асистенция от портфолиото на BMW са на разположение в M850i xDrive, но най-голямото „изкушение“ в тази удивителна машина е да я командваш лично, а не с помощта на електроника.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Ангел Виденов

Този уебсайт използва "бисквитки"