„Опенхаймер“ наведе „Барби“-то на наградите „Оскар“ (обзор)

Ирландецът Килиън Мърфи със статуетка за най-добър актьор

Водещият Джими Кимъл отново се изложи с жалки опити за хумор 

Ема Стоун спечели за играта си във феминистката гротеска „Клети създания“

Прочетоха критики от Доналд Тръмп на сцената

Епичната биографична драма за Робърт Опенхаймер – ръководител на проекта „Манхатън“, довел до създаването на първата атомна бомба, триумфира на наградите „Оскар“ със седем статуетки от 13 номинации. Визионерът и стратег зад ядрения спектакъл Кристофър Нолан e на върха с наградите за режисура и най-добър филм, в ролята му на продуцент.

Килиън Мърфи със статуетката за „Опенхаймер“.

Ирландският актьор Килиън Мърфри спечели „Оскар“ за главна мъжка роля с изключително детайлното си превъплъщение в образа на световния учен Опенхаймер, произесъл легендарната фраза - „Сега аз станах Смърт, унищожителят на светове...“

Робърт Дауни Джуниър спечели приз за поддържаща роля.

Робърт Дауни Джуниър прибра златото за поддържаща роля, отново в „Опенхаймер“. Филмът тотално доминира над основния си комерсиален конкурент от лятото - „Барби“. Бонбонената приказка за еманципацията на прочутата момичешка играчка получи само едно „Оскар“-че – за най-добра песен. Но пък във финансово отношение куклата е на върха с приходи от над 1,5 милиарда долара от продадени билети. И все пак в неделната вечер в Ел Ей, „Опенхаймер“ наведе „Барби“-то, а и всички останали заглавия. Филмът на Нолан спечели още статуетките за операторско майсторство на Хойте ван Хойтема, музика на Людвиг Горансон и монтаж.

Звездата от „Барби“ Марго Роби

Гротескната феминистка версия на „Франкенщайн“ „Клети създания“ на гръцкия провокатор Йоргос Лантимос „Клети създания“ напълни кошницата си с четири награди – за най-добра женска роля на Ема Стоун, за сценография, костюми и грим и прически. Призът за поддържаща женска роля отиде при Да’Вин Джой Рандолф за The Holdovers. „Оскар“-ът за най-добър международен филм отиде при The Zone of Interest, който беше отличен и в категорията за звук, а за най-добър анимационен филм спечели на „Момчето и чаплата“ на легендарния Хаяо Миядзаки. За оригинален сценарий наградата спечели „Анатомия на едно падане“, а за най-добър адаптиран сценарии, изненадващо, победител се оказа American Fiction.

Ема Стоун имаше проблеми с роклята като излезе да си вземе наградата.

Наградата за най-добър филм бе връчена от легендарния актьор Ал Пачино, който направи гаф и директно изчете заглавието на победителя, без да спомене останалите номинирани, както е по протокол и традиция.

Но никакви гафове не могат да се сравнят с невероятно жалкото представяне на водещия Джими Кимъл. Лишеният от чувство за хумор комик от доста време се излага като активист на управляващата Демократическа партия в САЩ и оцапа цялата вечер и жалки опити за смешки с откровена партийна природа. Той прочете от сцената гавраджийски коментар на 45-ия американски президент Доналд Тръмп със самата церемония, публикуван в неговата социална мрежа „Truth Social“ и се опита да го „затапи“ като се пошегува, че го очаква затвор. Шегата не проработи, защото не е шега – властта в САЩ действително се опитва да вкара основния опозиционен лидер зад решетките с поръчкови, политизирани, зле скалъпени дела и наказателни преследвания срещу него, негови хора и негови избиратели. Но това не попречи на лицемерните знаменитости в залата да ръкопляскат като тюлени по команда. В същото време тези хора обичат да размахват пръст на други държави и да говорят патетично за „репресиите“ срещу опозиционни политици в „недемократичните режими“.

Поне тази година нямаше тотално навеждане пред олтара на джендър ексцесиите и етническите малцинства и повечето големи победители бяха с европейски произход. Това определено ще ядоса активистите и либералните медии.

TRUD_VERSION_AMP:2//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"