Откриват Университетски център за административно обслужване на студенти в Търново

Университетският център за административно обслужване на студенти е създаден във Велико Търново, за да се улесни и подобри обслужването на студентите и преподавателите, да се облекчи работата на факултетските ръководства.

Цели се още да се въведе контрол върху заплащането на студентските такси, да се спести извършването на дейности от междинни звена, да се пресекат каквито и е възможности за извършване на нарушения било по недоглеждане или умишлени и да се пристъпи към пълна електронизация и модернизация на административните процеси.

Центърът на ВТУ "Св.Св.Кирил и Методий" включва 3 фронтофиса, които обслужват студентите по всички учебни и административни въпроси на едно „гише“: офис 1 – Ректорат, бивша аудитория № 4, офис 2 – пети корпус, вход откъм Институт „Конфуций“, 2 ет. и офис 3 – четвърти корпус (Стопански факултет).

Работа с изпитни протоколи, главни книги и осъществяване на връзка с деканатите, катедрите и преподавателите се извършва в т.н. бекофиси, които също са в структурата на Университетския център. Те са в Ректората (за трите факултета – Филологически, Исторически и Православен богословски), в пети корпус (за Юридическия, Педагогическия и Философския факултет), във Факултета по изобразително изкуство, във Факултета по математика и информатика и в Стопанския факултет.

"За студентите голямо улеснение е отпадането на ангажимента да представят документи за платени семестриални такси – разнасянето на таксите ще се извършва служебно от счетоводството и Центъра. Издаването на уверения и други административни документи ще бъде безплатно за студентите", обясняват от ВТУ.

За преподавателите новото е, че протоколите за семестриалните им изпити ще се генерират по електронен път в техните персонални профили и нанасянето на оценките от страна на преподавателя ще става директно в електронната система от който и да е компютър в Университета или на друго място. На този етап съществуват законови ограничения за отпадането на главните книги, затова остава ангажиментът им да нанасят оценките при инспекторите в бекофисите.

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Веселина Ангелова, кореспондент на "Труд" във Велико Търново

Този уебсайт използва "бисквитки"