610 коня без система 4х4 превръщат Huracan Evo в машина за дрифтове
Който мечтае за ефектна супербърза спортна кола с палава задница, трябва да почака „само“ два-три месеца и да приготви „само“ 160 000 евро. Тази пролет Lamborghini пуска наточения Huracan Evo във вариант със задно предаване, от който почитателите на дрифтове и въртене на гуми ще изпаднат във възторг.
При този модел могъщият атмосферен двигател V10 с работен обем 5,2 л изпраща цялата си мощност от 610 конски сили и въртящ момент от 560 Нм към задните колела. Това са 30 к.с. и 40 Нм в сравнение със стандарния вариант Huracan Evo със система 4х4. Но идеята на конструкторите е да създадат автомобил, който да зашеметява именно с непокорната си задница.
Липсата на система за задвижване на всички колела позволява на модела да намали теглото си с около 30 кг. Един Huracan Evo със задно предаване тежи 1389 кг, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и постига максимална скорост 325 км/ч. Гарантът за добра стабилност и преливащо от адреналин шофиране е новоразработената система за контрол на сцеплението. Тя се намесва по различен начин в зависимост от зададения от водача режим на шофиране.
режим за нормална работа системата намалява до минимум приплъзването на задните колела за най-безопасно и стабилно движение. В спортен режим обаче се допуска превъртане на задните колела, но в определен диапазон, за да не се стигне до унищожаване на гуми и голямо презавиване. Електрониката на автомобила непрекъснато следи ъгъла на колелата и траекторията, за да се намеси с ограничаване на подаваната тяга, ако степента на презавиване стане прекалено голяма.
Който купи кола с базова цена 160 000 евро и мощност 610 коня, получава и възможността да я пришпори бясно като състезателна машина. Това се препоръчва да стане на специално трасе и след активиране на режим за пистово каране. Тогава Huracan Evo може да влиза в завоите с вратите напред, като софтуерът позволява максимално приплъзване на задните колела при най-добра динамика. Инженерите на Lamborghini обещават 30 процента „по-нежни“ намеси на тракшън контрола, 20 процента по-добро сцепление при излизане от завой и подобрение на презавиването с 30 процента, макар че не е ясно как обикновеният потребител може да прецени тези стойности.
Новият Huracan Evo е оборудван и със система за завиване на задвижващите задни колела. Това подобрява маневреността на ограничени пространства и стабилността в завои. Разпределението на теглото между предната и задната ос е в съотношение 40:60. Стандартно моделът разполага с активни амортисьори, метални спирачни дискове и 19-инчови колела. Срещу доплащане спирачките могат да бъдат керамични, а гумите – 20-инчови. Отвън автомобилът се отличава със специални преден сплитер и заден дифузьор, проектирани точно за този вариант със задно предаване.