Много пречки спъват продажбите на Cybertruck на Стария континент
Моделът изглежда опасен при инциденти
Футуристичният пикап Cybertruck на Tesla няма как да остави автомобилните ценители равнодушни. Някои изпадат в екстаз от бруталния дизайн на стоманеното чудовище, а други го демонизират и изобщо не искат да го срещат по пътищата.
Групата на критиците не е никак малка, след като към нея се присъединиха експертите по автомобилни катастрофи. Те нададоха вой до небето по повод разпространеното видео от краштест на автомобила. Според тях този модел действително не трябва да се среща по пътищата, защото е опасен.
Критериите за пътна безопасност са различни в Европа и Северна Америка, особено при краштестовете. Фокусът в Европа пада върху сигурността на всички на участници в движението, а отвъд океана е съсредоточен върху пътниците в тествания автомобил. В Щатите не се отчита с такава тежест фактът, че при катастрофа могат да пострадат и пешеходци или велосипедисти наблизо, които не са преки участници в инцидента.
Пикапът на Tesla е изработен от солидна стомана и почти не се деформира при челен удар със скорост 35 мили в час (56 км/ч).
Пикапът на Tesla е конструиран без зони за деформация при удар.
Правилата в Европа налагат да има деформируеми зони в конструкцията на автомобила, които да се нагъват и намачкват при удар, за да поемат силата и да запазят максимално пътниците.
Архитектурата на тежащия 3,1 тона модел изглежда такава, че не позволява вграждането на такива деформируеми елементи и това може да попречи на хомологацията за европейския пазар.
Друга пречка за старта на продажбите в Европа могат да бъдат острите и изпъкнали ръбове по каросерията, които противоречат на правилата за защита на пешеходци при удар. Технологията на Tesla за обработка на дебелите ламарини не позволява „изглаждане“ на опасните ръбове.
Ако бъде хомологиран с максимално допустимо тегло 4,4 тона, пикапът трябва да се шофира с професионална книжка.
Максималното допустимо тегло на пикапа Cybertruck е 4,4 тона, което означава, че в Европа трябва да се шофира с книжка за водачи на камиони категория С. Масовата любителска категория В позволява управление на превозни средства с максимално допустимо тегло до 3,5 тона.