Пловдив 2019 представи графичната си визия за Европейска столица на културата

Създателите на концепцията са успели да създадат изчистена визия, която да съчетае всички емблематични символи на града, както да впише стилизирана буквата „П“. Освен, че „П“ се асоциира с името на града, така също и с един от основните проекти в програмата, посветен на кирилицата

 

Една година преди старта на “Пловдив 2019”, градът представи официално визуалното си лице на проекта. Основно вдъхновение на новия знак и на визуалната идентичност на мащабния проект са емблемите на Пловдив - Античният театър, Римският стадион и кирилицата. Наложеното вече мото „Заедно“ също е неизменна част и вдъхновение за създаването на новата идентичност на проекта, като символ и ключово послание за всеки от проектите.

„Беше предизвикателство за нас да създадем знак, който да обединява всичко, с което се гордеем в Пловдив и същевременно да е конкретен и изчистен“, споделят дизайнерите на визията Красимир Ставрев и Георги Лазаров от пловдивското студио “Пункт“. В основния графичен знак те са вложили емблематични символи на града, така че формата му да бъде припозната навсякъде в градското пространство. Седем графични линии нарастват, за да преминат през каменните сводове, къщите, реката,  хълмовете, калдъръма на Стария град, хилядолетните исторически пластове до Античния театър, Римския стадион, Хисар капия и съвременната архитектура. Силуетът на логото обобщава характерните за града култури и религии, които Пловдив е подслонил през своята история. Специално място заема и символиката с буквата  П, която се асоциира освен с името на града, и с един от основните проекти в програмата, посветен на кирилицата. Логото е и своеобразен портал, който преди всичко кани жителите и гостите на града да преминат на следващо ниво.

Избраният шрифт е с модерна българска кирилица. Той следва заоблените форми на логото и е адаптиран към всички европейски азбуки. Създаден е от водещата българска компания за разработка на шрифтове „Фонтфабрика“ през 2017 година. С него ще се изписва „Пловдив – Европейска столица на културата“ във всички комуникационни материали на фондацията и нейните партньори.

Трите рекламни клипа са дело на студио „Кламер“ и на режисьора Георги Манов. Авторите ползват музиката, рисуването и светлината като част от универсалните езици на изкуството за съживяване на новия графичен знак на „Пловдив 2019“.

https://vimeo.com/246416594

Изцяло обновеният сайт www.plovdiv2019.eu е разработен от студио „Ай –креатив“, които са създали платформа, в която могат да бъдат намерени както историята на проекта, основна информация за инициативата, така и всички платформи и проекти от програмата, най-актуалните новини от работата на фондацията и пълна информация за екипа и управляващите органи.  В бъдеще сайтът ще бъде допълнен с подробния календар от събития на Европейската столица на културата, информация за основните локации и за възможностите за закупуване на билети.

Представянето на визията започна с дигитална кампания, изцяло обновен сайт и външна реклама от тази седмица. Кампанията включва поредица от видеа, снимки, илюстрации  и символи, пресъздаващи трансформацията, динамиката, растежа и развитието на проекта.

 

TRUD_VERSION_AMP:0//
Публикувано от Труд онлайн

Този уебсайт използва "бисквитки"