При продажбите на стари автомобили спадът е с 18 на сто
3,81 млн. са возилата в страната
Пандемията с COVID-19 се отрази и на пазара на автомобили в страната, показват данните на “Пътна полиция”. Продажбите на нови леки коли през 2020 г. намаляват с 37%, а на автомобилите втора ръка - с 18%. Употребяваните леки автомобили нов внос, с първа регистрация в страната през 2019 г., са били 229 039, а през изминалата 2020 г. - 187 179.
Спад има при всички категории превозни средства, независимо от възрастта и вида им. В периода от 1 януари до 31 декември 2020 г. в България са регистрирани общо 241 302 моторни превозни средства. Докато през 2019 г. те са били 302 461. Тази тенденция отново се обяснява с пандемията и предприетите мерки срещу Covid-19, които удариха туризма, ресторантите и хотелите, а освен това накараха българите да пестят пари, вместо да инвестират в придобивки.
Общият брой на всички моторни превозни средства в страната е близо 3,81 млн., а леките коли са 2,8 млн., показва още статистиката на “Пътна полиция”.
Огромна част от автопарка ни е остарял. От всички регистрирани през 2020 г. моторни превозни средства, над 10-годишни са 159 хил. (66% от всички). При това положение, не е изненада, че 43% от всички автомобили в страната са произведени преди 2000-та година. В сравнение с 2019 г. техният дял нараства с 3%. Едва под 6 на сто от всички превозни средства са на по-малко от 5 години.
Дизелът е предпочитано гориво от българина. Леките коли с нафта се увеличават през 2020 г. с 3,4% до 1,3 млн., а тези на бензин намаляват с почти 11%, до 1,1 млн. броя. Автомобилите на газ достигат 16 479 броя, или 12% от всички коли у нас. Част от българите са заложили на електромобили. През 2020 г. повишението им е с над 63%, като на ток у нас се движат 1933 автомобила. Интересът към хибридите се повишава с 41%, като двигател с вътрешно горене и електромотор използват 11 867 леки коли.