Спортната кола на Toyota слиза от голямата сцена
Повишена мощност и подобрена аеродинамика
Още една класическа спортна кола си отива. Toyota GR Supra сe сбогува с пазара на нови автомобили с две специални издания - GR Supra Final Edition с повишен ресурс на задвижващата система и GR Supra Lightweight с подобрения на окачването, шасито, спирачките и аеродинамиката.
Ефектният червен външен цвят на GR Supra Lightweight хармонизира с червени акценти в интериора.
Настоящото поколение Toyota Supra се завърна на пазара през 2019 г. след 17-годишно прекъсване. Импулсът за това бе даден от тогавашния изпълнителен директор на компанията Акио Тойода. Производителят запази класическата конфигурация на 6-цилиндров двигател отпред и задвижване на задните колела от първото поколение на спортното купе през 1978 г. като Celica Supra. От 2020 г. настоящият модел се предлагаше алтернативно и с нов 2,0-литров 4-цилиндров мотор.
Изданието GR Supra Final Edition е оборудвано с 3,0-литров двигател и ръчна скоростна кутия, като е ограничено до 300 екземпляра по целия свят. Моторът е с повишена мощност с почти 100 к. с. и 70 Нм в сравнение с досегашната топверсия, като ресурсът му възлиза на 435 к. с. и 570 Нм. Той постика максимална скорост от 270 км/ч, което е с 20 км/ч повече от версията с 340 к. с. Настройките на окачването могат да се регулират в 12 степени на компресия и 16 степени на декомпресия за оптимално пътно поведение в различни условия.
Toyota GR Supra е един от малкото спортни автомобили, които още предлагат ръчна скоростна кутия.
Другото лимитирано издание GR Supra Lightweight е с подобрено сцепление, обтекаемост и баланс, което се постига с оптимизации на аеродинамиката. Те включват заден спойлер с форма на “патешка опашка”, изработен от въглеродни влакна, нови калници и други елементи.