Презареден Mustang

Електрическият модел се превръща в бестселър

Много мощност, функционалност и нови технологии

Преди няколко седмици от завода излезе Mustang Mach-E под номер 150 000 от началото на производството на модела. Само за две години след официалната си премиера новият електрически спортен автомобил на Ford натрупа солидни продажби и се представя успешно на всички пазари. Почти всеки трети екземпляр се пласира в Европа, като много показателен е фактът, че 80% процента от купувачите са били собственици на автомобил с двигател с вътрешно горене и са избрали за свой първи електромобил именно Mustang Mach-E.

Американската кола с легендарно име дава ново измерение за свобода, динамика и стил, които са комбинирани с експлозивна електрическа мощност с нулеви емисии. Купувачите имат избор между версии със задвижване на задните или на четирите колела. При първия вариант електрическият мотор е един, а при втория вариант има два двигателя.

Върховата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди. Дългите дистанции не са проблем за Mustang Mach-E, той като по заводски данни пробегът с едно зареждане на батерията възлиза  на 610 км. При подходящ стил на шофиране водачът може да измине и по-дълга дистанция благодарение на функцията за възстановяване на енергията при спиране. Електронните системи непрестанно калкулират оставащия пробег съобразно пътните условия, маршрута и начина на управление на автомобила, като информират водача кога и къде е подходящо да се направи евентуално зареждане. При спиране на бърза станция само за 10 минути се зарежда енергия за изминаване на 100 км.

Мощността е на ниво, което отговаря на името на модела. Версията със задно предаване разполага с ресурс от 269 конски сили и 430 Нм, а изпълнението с двойно предаване има 487 конски сили и 860 Нм. Системата 4х4 независимо подава тяга към предните и задните колела и така най-ефективно се използва енергията в батерията, като водачът получава максимално сцепление и ускорение. Настройките на ходовата част и кормилното управление са адаптирани за високата мощност и динамиката, която най-взискателните клиенти очакват да получат. Конструкторите са взели предвид и топографията на европейските пътища, които са с повече завои, изкачвания и спускания от традиционните американски шосета. В допълнение най-модерните системи за асистенция и безопасност подпомагат водача и гарантират сигурност при всяко пътуване.

Интериорът на Mustang Mach-E комбинира практичност и елегантност. Големият централен дисплей е с диаметър 15,5 инча и предлага управление на почти всички функции. Зареждането на мобилни телефони се извършва безжично на специална подложка, а в автомобила предварително са инсталирани платформите за ползване на Apple Car Play и Android Auto. Ъпдейтите на системите могат да се извършват по въздух.

Предлаганият стъклен покрив е оборудван със специално покритие за защита от инфрачервени лъчи, а допълнителен вътрешен слой предпазва пътниците от ултравиолетови лъчи.

Рекорд за Гинес по дълъг пробег

През лятото на миналата година Mustang Mach-E записа за пореден път името на Ford в книгата на рекордите на Гинес. При пътуване в реални условия от северния до южния край на Великобритания електрическият автомобил измина с едно зареждане повече от 500 мили (над 800 км).

Всъщност по време на големия британски преход от север на юг Mustang Mach-E пропътува 1351 км и това е най-голямото разстояние, което може да се измине по шосе в една посока на Острова. Пътуването е било съпроводено от две спирки за зареждане, които заедно са отнели по-малко от 45 минути. Трябва да се има предвид също, че местният закон препоръчва на всеки два часа шофиране да се прави 15-минутна почивка.

Независим анализ показа, че автомобилът е изразходвал един киловатчас енергия за изминаване на около 6,5 мили. Въз основа на действително използваемия (нетен) капацитет на батерията от 88 киловатчаса пробегът възлиза на повече от 500 мили (над 800 км) в това пътуване. По този начин Mustang Mach-E подобрява с около 200 км дори фабричните показатели, в които пробегът е 610 км за версията  с голяма батерия и задно предаване.

При рекордния опит автомобилът е изминавал около 400 км на ден и вечер винаги са оставали около 45% заряд в батерията.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд News

Този уебсайт използва "бисквитки"