Състезателният автомобил с означение W 198 R ще гони космическа цена
Господар на пистите през 50-те годинию
Хуан Мануел Фанджо и Стърлинг Мос са двама от великите пилоти, държали волана на легендарния автомобил Mercedes W 198 R с аеродинамична форма, постигнал грандиозни успехи. През 1965 г. производителят подари емблематичния състезателен модел на музея на пистата в Индианаполис. Шест десетилетия по-късно предстои колата да бъде продадена на търг на цена, подобаваша за нейната славна история.
W 196 R с номер на шасито 00009/54 е един от четирите известни напълно запазени екземпляра с каросерия със затворени калници. С продажбата му музеят в Индианаполис ще финансира своята реконструкция и разширяване на колекцията. Автомобилът е част от великата състезателна армия от “сребърни стрели” на Mercedes, които владеят пистите в пред и следвоенния период. Моделът W 196 R е разработен да отговаря на разпоредбите за превозни средства с работен обем на двигателя до 2,5 литра, които влизат в сила през 1954 г. и е непобедим с пилоти като Фанджо и Мос.
С аеродинамичната си каросерия W 198 R е недостижим по състезателните писти.
Легендарният аржентински пилот Хуан Мануел Фанджо печели първите две от петте си титли във “Формула 1” с Mercedes W 198 R.
W 196 R има редови 8-цилиндров двигател с обем от 2494 куб. см и усъвършенстван колянов вал Hirth. Моторът по същество се състои от два четирицилиндрови двигателя, всеки с два разпределителни вала. Тази технология гарантира надеждна и постоянна мощност в размер на 213 kW (290 к. с.).
Състезателният автомобил е едва вторият екземпляр W 196 R, предлаган някога на частни лица, и същевременно първият с опростена каросерия със затворени калници. Той е боядисан в оригиналната си цветова линия от състезанието на пистата Монца за Гран при на Италия през 1955 г.