Solterra е кросоувър с предно или двойно предаване и мощност 218 конски сили
Пробегът е 460 км
Популярната със задвижването на четирите колела японска марка Subaru представи серийния вариант на първия изцяло електрически автомобил в своята история. Той носи името Solterra - съчетание от латинските думи за слънце (sol) и земя (terra). Външният му вид издава роднинската връзка със съвсем новия електромобил Toyota bZ4X. Двата модела са разработвани съвместно, но Subaru запазва емблематичното си двойно предаване за разлика от своя близнак с марката Toyota.
Задвижването на всички колела се осигурява от два електрически мотора - по един на предния и задния мост. Системната мощност възлиза на 160 киловата (218 конски сили) и 336 Нм въртящ момент. Голяма батерия с капацитет 71,4 киловата гарантира енергия за пробег от 460 километра по японския цикъл на измерване. Зареждането може да се извършва на уолбокс с мощност 11 киловата или на бърза станция със 150 киловата. На такава станция за 30 минути батерията се зарежда на 80 процента от капацитета си.
Subaru Solterra тежи около 2 тона, а размерите му са 4,69 м дължина, 1,86 м широчина и 1,65 м височина. Междуосието от 2,85 м показва, че в кабината има достатъчно място за удобно настаняване на петима пътници. Кросоувърът може да се справя и с по-трудни терени, което личи от високия просвет - 21 см.
За тези, които рядко ще излизат извън асфалтираните пътища, Subaru ще предложи вариант на Solterra с предно предаване, който е по-лек и стъпва на 18-инчови джанти с гуми 235/60. Моделът със задвижване на четирите колела е оборудван с 20-инчови джанти с гуми 235/50. Първите продажби ще са за Япония и САЩ, а в средата на следващата година е въвеждането и на европейския пазар.